English

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی:

رشد شاخص‌های عملکردی استاندارد در خراسان رضوی

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی بیان کرد: در حوزه آموزش مدیران کنترل کیفیت واحد‌های تولیدی، این آموزش‌ها از ۳۶ هزار نفر ساعت در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۴۰ هزار نفر ساعت افزایش یافته است.

رشد شاخص‌های عملکردی استاندارد در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد سجادی عطار مدیر کل استاندارد خراسان رضوی ابرازداشت: مقایسه شاخص‌های عملکردی استاندارد این اداره کل طی سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نشان از رشد آن در دولت سیزدهم دارد.

سجادی عطار افزود: در حوزه آموزش مدیران کنترل کیفیت واحد‌های تولیدی، این آموزش‌ها از ۳۶ هزار نفر ساعت در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۴۰ هزار نفر ساعت افزایش یافته است و در این مدت آموزش کارشناسان استاندارد نیز از سه هزار نفر ساعت به سه هزار و ۵۰۰ نفر ساعت افزایش یافته است.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی اضافه کرد: بازرسی از واحد‌های تولیدی کپسول و گازپرکنی از چهار هزار و ۶۲۳ مورد در سال ۱۴۰۰ به پنج هزار و ۲۹۱ مورد در سال گذشته رسیده و بازرسی از شهربازی‌ها و تاسیسات بازی استان نیز از هزار و ۲۲۷ مورد به ۲ هزا و ۴۵۸ مورد در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است.

سجادی عطار اظهارداشت: نظارت و کنترل بر نصب و اصالت رتبه‌های انرژی مندرج بر لوازم خانگی در واحد‌های تولیدی این محصولات طی ۲ سال گذشته حدود ۲ برابر شده و به ۸۶۸ مورد در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی تاکید کرد: بازرسی طرح طا‌ها ویژه محصولات تولید داخل در سال ۱۴۰۲ به رقم ۲۱ هزار و ۶۷۷ مورد رسیده که در مقایسه با سال قبل از آن سه هزار و ۵۰۰ مورد افزایش داشته است، نمونه برداری‌های از محصولات طرح طا‌ها نیز تقریبا ۲ برابر شده و به ۸۷۴ فقره رسیده است.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی

سجادی عطار در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: صدور پروانه استاندارد با توجه به میزان و رشد تولیدات و خدمات واحد‌های اقتصادی استان بستگی دارد و رونق یا رکود در این شاخص تابع عملکرد این اداره کل نیست.

وی گفت: اداره کل استاندارد خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته در مجموع حدود پنج هزار و ۳۰۰ فقره تاییدیه برای اظهارنامه صادراتی و وارداتی در این استان صادر کرده که شمار این تاییدیه‌ها در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال قبل از آن تقریبا ۲ برابر شده است.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی در ادامه یادآور شد: صدور پروانه استفاده از نشان استاندارد اجباری برای محصولات و خدمات در این استان در سال ۱۴۰۰، ۳۲۸ فقره بوده که پارسال به ۲۹۵ فقره کاهش یافته است.

سجادی عطار متذکر شد: پارسال شمار تاییدیه‌های استاندارد برای اظهارنامه‌های صادراتی ۲ هزار و ۷۶۳ فقره و برای اظهارنامه‌های وارداتی ۵۹۱ بوده است و در سال ۱۴۰۰، ۲۴ فقره نشان استاندارد تشویقی صادر شد که این عدد پارسال به ۲۸ فقره رسید، اما صدور نشان استاندارد اجباری با کاهش همراه بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه