English

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی:

افزایش کودکان کار هر شب ۵ نفر است

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی بیان کرد: برای جلوگیری از بازگشت این کودکان به چرخه کار، طرحی را با دادستانی آغاز کردیم که در آن افرادی به عنوان ناظر، نظارت بر این فرایند را بر عهده بگیرند و این دغدغه‌مندی را داشته باشند که کودک از مسیر کودکی خارج نشود.

افزایش کودکان کار هر شب ۵ نفر است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مسعود فیروزی؛ مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی اظهار داشت: قرار است برخی از وکلای کانون وکلای استان، پای‌کار سامان‌دهی کودکان کار و پویش «هر کودک کار، یک حامی» بیایند.

فیروزی ادامه داد: طبق گفته‌های نیره عابدین زاده معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۵ مشهد، «هرشب، پنج نفر به شمار کودکان کار در مشهد افزوده می‌شود» مهر تایید میزنم.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: قرار است برخی از وکلای کانون وکلای استان، پای‌کار سامان‌دهی کودکان کار و پویش «هر کودک کار، یک حامی» بیایند و اقداماتی برای سامان‌دهی کودکان کار انجام می‌شود، اما پس از مدتی، این کودکان دوباره و حتی چندباره به خیابان برمی‌گردند و این مسئله یکی از چالش‌های این حوزه است.

وی متذکر شد: برخی از آن‌‎ها نیز کودکان اتباع هستند و بخش دیگر نیز درگیر لیدر‌های کودکان‌کارند که به دنبال بهره‌کشی از آن‌ها هستند. فقط بخش کمی از این کودکان با توجه به نیاز مالی خانواده کار می‌کنند و در طرح سامان‌دهی، این کودکان شناسایی و غربالگری و آن‌ها که خانواده دارند، تحویل خانواده می‌شوند.

فیروزی یادآور شد: برای جلوگیری از بازگشت این کودکان به چرخه کار، طرحی را با دادستانی آغاز کردیم که در آن افرادی به عنوان ناظر، نظارت بر این فرایند را بر عهده بگیرند و این دغدغه‌مندی را داشته باشند که کودک از مسیر کودکی خارج نشود.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد: افرادی از گروه‌های فعال اجتماعی به عنوان سفیران این طرح انتخاب شده‌اند؛ با‌این‌حال هنوز باید اطلاع‌رسانی بیشتری صورت گیرد؛ همچنین قرار است شماری از وکلای کانون وکلای استان به عنوان ناظر در این طرح فعالیت کنند.

فیروزی در خاتمه سخنان خود و با اشاره به این معضل اجتماعی تاکید کرد: بخش زیادی از معضل کودکان کار در مشهد شاید با سامان‌دهی اتباع حل شود، اما به‌هر‌حال این مسئله همچنان باید در دستور‌کار باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه