English

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

خراسان رضوی پیشگام در سنددار کردن سکونتگاه های غیررسمی

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: خراسان رضوی به عنوان اولین استان که سند تنظیم شده و کارگروه هایی قرار است در این خصوص تشکیل شود و این موضوع نقطه عطف اجرای این قانون است.

خراسان رضوی پیشگام در سنددار کردن سکونتگاه های غیررسمی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ‌حسن بابایی؛ رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهارداشت: اولین سند در اجرای بند م تبصره۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۲ بصورت عملیاتی در خراسان رضوی امضا شد.

وی این سخنان را در جلسه تفاهمنامه سنددار کردن سکونتگاه‌ های غیررسمی در خراسان رضوی در دفتر استاندار خراسان رضوی ابرازداشت و ادامه داد: براین اساس سکونتگاه‌های غیر رسمی که در قانون ۱۴۰۲ به صراحت ذکر شده مالکیتشان از آن دولت است و توسط اشخاص به تصرف درامده و ساخت و سازها بصورت فنی و اصولی صورت گرفته، با رعایت تشریفات اسنادشان را صادر کنیم.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد: خراسان رضوی به عنوان اولین استان که سند تنظیم شده و کارگروه هایی قرار است در این خصوص تشکیل شود و این موضوع نقطه عطف اجرای این قانون است.

بابایی همچنین متذکرشد: در مشهد یک و  نیم میلیون نفر در این سکونتگاه ها غیر رسمی ساکن هستند و با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و حمایت استاندار، اسناد ساکنین صادر شود و بعد سایر شهرها در دستور کار قرار دارد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه سخنان خود تاکید کرد و گفت: امیدواریم با اجرای این طرح هیچ سکونت گاه غیر رسمی در استان خراسان رضوی، فاقد سند نباشد.

بابایی یادآور شد: صدور سند به توسعه شهری ، استحاکم بنا و ساماندهی اجتماعی کمک می کند، در مشهد باتوجه به جمعیت یک میلیون و نیم میلیون نفری در این سکونتگاه های غیر رسمی با تشکیل کارگروه هایی و در یک اقدام جدی در کمتر از ۲ سال تمام این سکونتگاه ها را سنددار می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه