English

مدیرکل فرودگاههای خراسان رضوی:

شتاب در احداث «شهر فرودگاهی» مشهد

مدیر کل فرودگاههای خراسان رضوی بیان کرد: اکنون مشاوره جانمایی این طرح تکمیل شده و منتظر پاسخ موارد زیست‌محیطی هستیم و پس از پاسخ و تصویب نهایی آنها، وارد فازهای اصلی و سرمایه‌گذاری در احداث شهر فرودگاهی مشهد خواهیم شد.

شتاب در احداث «شهر فرودگاهی» مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمود امانی‌بنی؛ مدیر کل فرودگاههای خراسان رضوی اعلام کرد: احداث «شهر فرودگاهی» مشهد در دولت سیزدهم شتاب گرفته است، اکنون مشاوره جانمایی این طرح تکمیل شده و منتظر پاسخ موارد زیست‌محیطی هستیم.

امانی‌بنی در ادامه این خبر اضافه کرد: پس از پاسخ مشاوره های محیط زیست و هواشناسی و تصویب نهایی آنها، وارد فازهای اصلی و سرمایه‌گذاری در احداث شهر فرودگاهی مشهد خواهیم شد.

مدیر کل فرودگاههای خراسان رضوی افزود: همسو با طرح مزبور، توسعه زیرساخت‌های فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد نیز در حال انجام است که توسعه ترمینال پروازهای داخلی و توسعه اپرون (ظرفیت پارک هواپیما) بخشی از این پروژه‌ها به شمار می رود.

وی همچنین گفت: برنامه‌ریزی‌ها در راستای افزایش پروازهای اربعین امسال انجام شده و فرودگاههای استان به‌ ویژه فرودگاه مشهد در آستانه اربعین‌حسینی برنامه جامع و کاملی برای شرکت‌های هواپیمایی، سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاهها ارائه کرده است.

امانی بنی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های برای اربعین امسال در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهدانجام شده است و اکنون نیز پروازهای متعددی در مسیرهای مشهد-نجف و مشهد-بغداد به‌ منظور تشرف به عتبات عالیات انجام می‌شود.

مدیر کل فرودگاههای خراسان رضوی افزود: مسیرهای پروازی به مقصد آبادان، اهواز، کرمانشاه و ایلام خطوط پرتردد در ایام اربعین هستند، هم اینک نیز درخواست افزایش پروازها در این مسیرها داده شده و پیش بینی می شود در زمان اربعین‌حسینی ظرفیت‌های پروازی ۲۰ درصد افزایش یابد.

وی متذکرشد: در ایام اربعین فرودگاه سبزوار نیز به‌ عنوان پشتیبان فرودگاه مشهد، ۲۴ ساعته می شود. تا شرکت‌های هواپیمایی بتوانند در زمان اربعین از این فرودگاه استفاده کرده و شهرستان‌های همجوار از این امکانات و موقعیت استفاده لازم را داشته باشند.

امانی بنی در ادامه ابرازداشت: پیرامون ایام ۲۸ صفر نیز برنامه فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به‌گونه‌ای تنظیم شده تا سامانه‌های کمک‌ناوبری و زیرساخت‌ها ١٠٠ درصد آماده باشد.

مدیر کل فرودگاههای خراسان‌رضوی تاکید کرد: در این راستا نیز جابه‌جایی سامانه کمک‌ناوبری ILS قدیم و جدید فرودگاه مشهد پیش از فرا رسیدن ایام پایانی ماه صفر انجام شده و سامانه جدید در روزهای آتی در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

امانی بنی یادآورشد: فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتار، پس از فرودگاه مهرآباد تهران، دومین فرودگاه پر ترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرتها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه