English

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد:

کاشت موفقیت آمیز انگور موندراپ در خلیل‌آباد

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد بیان کرد: به دلیل کیفیت این محصول همه ساله حدود۸۰ درصد انگور تولید شده تبدیل به کشمش و مابقی به صرف تازه‌خوری به کشورهای همسایه و سایر استان‌های کشور صادر می‌شود.

کاشت موفقیت آمیز انگور موندراپ در خلیل‌آباد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمود شبان؛ مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد در خبری اعلام کرد: با همت یکی از باغداران برای اولین بار در شرق کشور رقم انگور موندراپ در این شهرستان به ثمر نشست.

شبان در ادامه گفت: شهرستان خلیل‌آباد با ۳۰ رقم انگور به عنوان قطب تولید انگور در خراسان رضوی بالغ‌بر ۵۷۲۷ هکتار باغ انگور دارد و همه ساله بالغ‌بر ۱۰۰ هزار تن از این محصول تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد افزود: به دلیل کیفیت این محصول همه ساله حدود۸۰  درصد انگور تولید شده تبدیل به کشمش و مابقی به صرف تازه‌خوری به کشورهای همسایه و سایر استان‌های کشور صادر می‌شود و کشمش سبز قلمی خلیل‌آباد شهرت جهانی دارد و مورد تقاضای بسیاری از کشورها است.

وی اضافه کرد: رونمایی از ارقام جدید و ویژه مثل موندراپ که در سایت الگویی انگور این شهرستان برای اولین بار در شرق کشور انجام شده است و نهال انگور موندراپ علاوه بر اینکه طعم شیرین و بسیار خوبی دارد، منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌ها، فلاونوئیدها، منگنز و چند نوع ویتامین‌ است.

شبان اظهارداشت: حبه‌های این رقم انگور با پوست بنفش تیره، تقریباً سیاه گوشت آن سفت و به نگهداری آن در یخچال برای مدتی کمک می‌کند و این نوع انگور تقاضای زیادی دارد و این رقم هم به صورت خام و هم برای کاربردهای آشپزی مناسب است.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد ابرازداشت: تغییر الگوی مدیریت آبیاری به صورت قطره‌ای و ایجاد یک فضای مسقف برای جلوگیری از تبخیر آب و نگه داشت آب به عنوان مهمترین نکته روز دنیا در مدیریت صحیح منابع آب است.

وی یادآور شد: تأکید بر کشت ارقام کم آب طلب و مقاوم به تغییرات شرایط اقلیمی پرخطر داریم و در حال حاضر با توجه گرم شدن محیط، کشت ارقام کم آب طلب و مقاوم به تغییرات شرایط اقلیمی ضروری است.

شبان در خاتمه متذکرشد: باید به نیاز روز بازار توجه بیشتری شود و مهم‌ترین مشکل شهرستان در حوزه انگور عدم وجود سرمایه‌گذار در احداث کارخانه‌های فرآوری انگور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه