English

کارشناس حفاظت محیط زیست خراسان رضوی:

حال "ارس" رو به بهبودی است

کارشناس حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: "ارس" توله پلنگ ایرانی است که در سال ۱۳۹۱ از متخلفان شکار و صید زنده‌گیری شد و رژیم درمانی و دارویی تا دو هفته آینده برای "ارس" تعریف شده و درمان همچنان ادامه دارد.

حال "ارس" رو به بهبودی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ایمان محمدی آبیز؛ کارشناس مسوول اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اعلام کرد: سیر بهبودی "ارس"، تنها پلنگ باغ وحش مشهد بدنبال مقاومت این گونه ارزشمند در مقابله با بیماری طی سه هفته گذشته رو به پیشرفت است.

محمدی آبیز همچنین افزود: بعد از گذشت سه هفته از بدحالی "ارس" و انجام آزمایشات و درمانهای دارویی برای بهبودی دوباره این پلنگ، نمونه‌برداریها و آزمایشات نشان از بهبودی نسبی حال این گونه دارد.

کارشناس مسوول اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اظهار کرد تصریح کرد: ارس از نیمه تیرماه امسال دچار بدحالی شد و پس از انجام آزمایشات تخصصی مشخص شد که این گونه دچاربیماری کلیوی، مشکلات کبدی و عفونت در بدن است.

وی افزود: بر اساس آزمایشات جدید شرایط عفونت داخلی رو به بهبود و نسبت به دو هفته گذشته روند کاهشی دارد و همچنین روند کلی عملکرد کلیه رو به بهبود است و مجموعا می توان گفت که روند بهبودی رو به پیشرفت است.

پلنگ در مشهد

کارشناس حفاظت محیط زیست خراسان رضوی متذکر شد: رژیم درمانی و دارویی تا دو هفته آینده برای "ارس" تعریف شده و درمان همچنان ادامه دارد و "ارس" توله پلنگ ایرانی است که در سال ۱۳۹۱ از متخلفان شکار و صید زنده‌گیری شد و در سالهای ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ بود که این گونه ارزشمند که همچنان تنها پلنگ باغ وحش مشهد است، به دلایل نامشخص دچار حملات تشنجی و عصبی شد.

آبیز اضافه کرد: پلنگ ۱۰ ساله ایرانی که آن زمان ۶ سال سن داشت با حضور تیم تخصصی دامپزشکی و محیط زیست خراسان رضوی عکسبرداریهای اولیه، سونوگرافی، معاینه کامل و نمونه برداریهای مختلف از این حیوان در همان سال ۹۷ انجام شد. ام.آر.آی گام دوم تشخیص بیماری این پلنگ بود که صورت گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه