English

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی:

رکورد اوج بار مصرف برق در مشهد

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی بیان کرد: برنامه های مدیریت مصرف برق از ۱۵ خرداد ماه امسال همزمان با کل کشور در استان آغاز شده و این برنامه در بخشهای صنعتی، کشاورزی، تجاری و خانگی در حال اجرا است.

رکورد اوج بار مصرف برق در مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسن حشمتی؛ سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: مشهد در روزهای گرم ۲۱ و ۲۶ تیر امسال، رکورد اوج بار مصرف برق در سال گذشته را شکسته است.

حشمتی در ادامه این خبر اضافه کرد و گفت: ۲۶ تیرماه اوج مصرف برق در مشهد در ساعت ۱۳ به هزار و ۸۶۱ مگاوات رسید، در حالی که اوج بار پارسال در این شهر هزار و ۷۸۶ مگاوات بود.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی تصریح کرد: پارسال اوج بار در استان خراسان رضوی (بجز مشهد) به عدد هزار و ۵۲۷ مگاوات رسید که امسال تاکنون هنوز عدد اوج بار شبکه برق استان از عدد پارسال عبور نکرده است.

وی متذکر شد: به طور معمول اوج بار در شبکه برق استان در تیرماه و مرداد ماه تابستان اتفاق می افتد، افزایش یا کاهش دمای هوا ارتباط مستقیم با اوج یا کاهش بار در شبکه برق خراسان رضوی دارد.

حشتمی افزود: برنامه های مدیریت مصرف برق از ۱۵ خرداد ماه امسال همزمان با کل کشور در استان آغاز شده و این برنامه در بخشهای صنعتی، کشاورزی، تجاری و خانگی در حال اجرا است.

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی تاکید کرد: لازم است مشترکین نسبت به تنظیم کولرهای آبی روی دورکند، کولرهای گازی روی حداقل ۲۴ درجه، استفاده از روشنایی روز بویژه در واحدهای تجاری و مسکونی و سایر مصرف کنندگان ، پرهیز از روشن کردن کولر به خاطر گرمای پخت و پز در خانه و خروج گرمای مطبخ به طوریکه باعث گرمای سایر فضاهای منزل نشود.

حشمتی در خاتمه ابراز داشت: اطمینان از سالم بودن نوار دور درب یخچالها در مراکز تجاری و منزل، استفاده از لوازم برقی با راندمان بالا و برچسب انرژی بالا و اجتناب از بکارگیری و استفاده از لوازم پرمصرف در ساعات اوج بار با خادمان خود در صنعت برق همکاری لازم را داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه