English

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی:

کیفیت هوای مشهد همچنان در وضعیت هشدار و ناسالم قرار دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۱۱۳ نشانگر هوای ناسالم است و شاخص کنونی هوای این کلانشهر در یک تا ۲ ساعت گذشته نیز با عدد ۱۰۷ از ناسالم بودن و آلودگی هوا حکایت دارد.

کیفیت هوای مشهد همچنان در وضعیت هشدار و ناسالم قرار دارد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی اله‌پور؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اعلام کرد: کیفیت هوای کلانشهر مشهد در سومین روز مردادماه در پی افزایش حجم آلاینده‌ها برای سومین روز پیاپی در وضعیت هشدار و شرایط ناسالم برای تنفس شهروندان قرار دارد.

اله‌پور ادامه داد: میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۱۱۳ نشانگر هوای ناسالم است و شاخص کنونی هوای این کلانشهر در یک تا ۲ ساعت گذشته نیز با عدد ۱۰۷ از ناسالم بودن و آلودگی هوا حکایت دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تاکید کرد: کیفیت هوا در مناطق هفت حوض و خیام شمالی در شرایط سالم قرار دارد و شاخص کیفیت هوا در ۲۱ منطقه دیگر دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شرایط سالم گزارش شده است.

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود شهروندان در روزهای دارای هوای سالم و پاک، با هدف حفظ سلامت خود پیاده روی را ترک نکنند اما در روزهای دارای هوای نامناسب از تردد در سطح شهر و مناطق آلوده دوری کنند.

اله پور متذکر شد: شایسته است شهروندان مشهدی همچنان با کاهش رفت و آمدهای غیرضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند و همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان می باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه