English

دادستان عمومی و انقلاب مشهد:

برخورد لازم و قانونی با شیوه‌های غیر متعارف عزاداری در ماه محرم

دادستان عمومی و انقلاب مشهد بیان کرد: با توجه به هجمه‌های وسیع دشمنان و معاندین نظام در راستای کم‌رنگ کردن مکتب و فرهنگ عاشورا باید دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مسوول اقدامات و تمهیدات و نظارت‌های لازم را در دستور کار خویش قرار دهند.

برخورد لازم و قانونی با شیوه‌های غیر متعارف عزاداری در ماه محرم

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد حسین درودی؛ دادستان عمومی و انقلاب مشهد در سخنانی عنوان کرد: نیروی انتظامی در صورت مشاهده شیوه‌های غیر متعارف عزاداری با عاملان برخورد لازم و قانونی کند و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی شوند.

درودی در ادامه افزود: قمه زنی، زنجیرزنی با زنجیرهای تیغ دار، ایجادآلودگی صوتی،نفوذ گروه‌های انحرافی در هیات‌های مذهبی، نصب شمایل منتسب به ائمه اطهار (ع) و استفاده از آلات موسیقی و ریتم های نامناسب که موجب وهن مذهب شیعه و مخالف فلسفه قیام امام حسین (ع) است از جمله اقدامات نامتعارف است.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد همچنین در ادامه اضافه کرد: نیروی انتظامی و پلیس راهور وظایف ذاتی خود در خصوص ایجاد امنیت و انضباط ترافیکی را در ایام محرم انجام دهند.

وی گفت: مسوولان مساجد، تکایا و هیات‌های مذهبی باید ضمن رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی به پیام‌های عاشورا نظیر امر به معروف و نهی از منکر، دفاع از ولایت و امامت، آزادی و آزادگی، برپایی نماز اول وقت و عفاف و حجاب با بهره گیری از معارف اسلامی توسط مبلغان و مداحان اهتمام جدی داشته باشند.

درودی متذکر شد: با توجه به هجمه‌های وسیع دشمنان و معاندین نظام در راستای کم‌رنگ کردن مکتب و فرهنگ عاشورا باید دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مسوول اقدامات و تمهیدات و نظارت‌های لازم را در دستور کار خویش قرار دهند.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد تاکید کرد: مطالبه جدی مردم از دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله شهرداری و نیز سازمان تبلیغات اسلامی، ایجاد فضای آیینی متناسب با جایگاه و شأن این شهر مقدس و همکاری و هم افزایی با هیات های مذهبی و دسته های عزاداری است.

درودی در خاتمه یادآور شد: دسته‌های عزاداری نیز با جدیت تمام ضمن رعایت نظم و مقررات و مفاد مجوزهای صادره از سوی نهادهای متولی، با خدمتگزاران مردم در نهادها و ارگان‌های متولی به خصوص نیروی انتظامی همکاری و همراهی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه