English

سرپرست بیمه سلامت خراسان رضوی:

حق بیمه پنج دهک نخست درآمدی جامعه رایگان شده است

سرپرست بیمه سلامت خراسان رضوی بیان کرد: با تصویب هیات وزیران و برابر با آیین نامه اجرایی بند الف ماده ۷۰، میزان حق بیمه پنج دهک نخست درآمدی جامعه رایگان شده است.

حق بیمه پنج دهک نخست درآمدی جامعه رایگان شده است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد وجدانی؛ سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: ۲۲۷ هزار و ۶۰۲ بیمه شده جدید در این استان با رایگان شدن دهک‌های درآمدی چهار و پنج صندوق بیمه سلامت در دولت سیزدهم، زیر پوشش قرار گرفتند.

وجدانی در ادامه افزود: پیش از این در صندوق بیمه سلامت همگانی تنها جمعیت دهک‌های درآمدی یک تا سه به صورت رایگان تحت پوشش قرار می‌گرفتند و سایر بیمه شدگان این صندوق از دهک سه به بعد بر اساس نتیجه ارزیابی آزمون وسع سرانه حق بیمه خود را به صورت نقدی پرداخت می‌کردند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به نگاه ویژه دولت سیزدهم و با هدف توسعه عدالت اجتماعی در حوزه سلامت کشور، از تاریخ ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۲ صندوق بیمه سلامت همگانی با صندوق بیمه سلامت ایرانیان ادغام شد.

وی گفت: همچنین از تاریخ ۶ تیرماه امسال و بنا بر دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تمامی بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت ایرانیان که در دهک‌های درآمدی یک تا پنج قرار داشتند به صورت کاملا رایگان زیر پوشش قرار گرفته و خدمات درمانی مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.

وجدانی تصریح کرد: هم اینک در مجموع ۷۸۵ هزار و ۲۲۵ بیمه شده در دهک‌های یک تا پنج زیر پوشش رایگان بیمه سلامت خراسان رضوی قرار دارند و ۱۲۵ هزار و ۱۸۱ نفر از این تعداد در دهک چهار و ۱۰۲ هزار و ۴۲۱ نفر در دهک پنج هستند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی اظهار داشت: با تصویب هیات وزیران و برابر با آیین نامه اجرایی بند الف ماده ۷۰، میزان حق بیمه پنج دهک نخست درآمدی جامعه رایگان شده است و بیمه شدگان می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

وی اذعان کرد: برای دهک ۶ میزان حق بیمه ۲۰ درصد، برای دهک درآمدی هفت میزان حق بیمه ۳۰ درصد، برای دهک درآمدی هشت میزان حق بیمه ۴۰ درصد، برای دهک درآمدی ۹میزان حق بیمه ۵۰ درصد و برای دهک درآمدی ۱۰ نیز میزان حق بیمه به صورت کامل باید پرداخت شود.

وجدانی خاطرنشان کرد: مبلغ سرانه حق بیمه درمانی برای هر نفر در خانوار مبلغ یک میلیون و ۴۳۵ هزار تومان به مدت یکسال است که با توجه به نگاه ویژه دولت سیزدهم به حوزه سلامت عمومی و بهره‌مندی آحاد مردم به عدالت اجتماعی در حوزه سلامت، امکان پرداخت اقساطی مبلغ حق بیمه به صورت سه ماهه نیز برای بیمه شدگان و متقاضیان پوشش بیمه سلامت فراهم شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه