English

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

جریان غدیر نیازمند یک عرصه خدمت گذاری و جهاد و فداکاری است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: رسالت پیامبر خادم میخواهد و غدیر نوکر می‌خواهد و ما مدعی خادمی غدیر در سطح زمین هستیم و خادمی غدیر خدمت به بعد دوم رسالت رسول الله و مدیریت جریان وحی است چرا که بدون خادم غدیر اجرا نمی‌شود.

جریان غدیر نیازمند یک عرصه خدمت گذاری و جهاد و فداکاری است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آیت الله سیداحمد علم الهدی؛ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: عید غدیر بیش از هر چیز نیاز به خادم دارد و جریان غدیر نیازمند به یک عرصه خدمت گذاری و جهاد و فداکاری است.

آیت الله علم الهدی در ادامه این سخنان تصریح کرد: رسالت پیامبر (ص) یک رسالت دو بعدی بود که بعد اول آن نزول قرآن کریم و ابلاغ وحی الهی به همه جهانیان و بعد دوم رسالت وی اجرای پیام الهی بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: همانگونه که خداوند متعال در قرآن کریم به پیامبر (ص) می‌فرماید "و ما ارسلناک الا کافه للناس" پیامبر (ص) در پهنه ارسال وحی، باید پیام الهی را نیز مدیریت کند و چرا که اگر تنها مسئله ابلاغ وحی بود، پیامبر لازم نبود و خداوند میتوانست همه این احکام اجرایی را در فطرت انسان قرار بدهد.

وی متذکر شد: اگر اینگونه می‌شد اجرای آن به خودی خود امکانپذیر بود؛ لذا اگر وحی را به وسیله پیامبر ارسال کرد مدیریت اجرای وحی را نیز به پیامبر (ص) سپرد. از این رو باید رهبری جامعه و امت اسلام در جریان وحی باشد.

آیت الله علم الهدی ابراز داشت: غدیر در مقام عینیت بخشی به بعد دوم رسالت پیامبر (ص) بود چرا که عمر پیامبر (ص) محدود است و مدیریت اجرای وحی نیز به مقتضای عمر ایشان محدود می‌شد و امتداد آن پس از پیامبر امکان نداشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: همانگونه که قرآن محصور به زمان نیست و در طول اعصار و قرون جاری است اجرای وحی قرآنی نیز باید تا قیامت مدیریت بشود. چرا که غدیر نصب یک خلیفه و ولی بعد از رسول الله نبود بلکه مدیریت اجرای وحی در پهنه ارسال وحی بود.

وی اظهار داشت: بعد دوم رسالت پیامبر خادم میخواهد و غدیر نوکر می‌خواهد و ما مدعی خادمی غدیر در سطح زمین هستیم و خادمی غدیر خدمت به بعد دوم رسالت رسول الله و مدیریت جریان وحی است چرا که بدون خادم غدیر اجرا نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: باید ببینم در طول طلبگی در بستر عمر چه بهره‌ای برای ارباب خود داشته ایم و شما طلاب جوان باید از الان به این مقصود فکر کنید تا در اتمام فرصت عمر، احساس خسران، ندامت، حسرت و پشیمانی نکنید.

آیت الله علم الهدی در خاتمه گفت: تمام شیعیان روحانیت را به عنوان نوکر امام زمان می‌شناسند و اگر روزی خواستید از این لباس فارغ شوید بدانید آن ساعات و لحظات را از مقام نوکری خارج ایشان شده اید پس سعی کنید این لباس را از خود جدا نکنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه