English

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی خراسان رضوی:

تامین واگن جزء مسئولیتهای راه آهن جمهوری اسلامی ایران است

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی خراسان رضوی بیان کرد: بهتر است راه آهن تامین واگن را برعهده گیرد و پیمانکاری را متولی این بخش کند تا بر هزینه های کرایه یا فروش هم نظارت داشته باشد و اجازه ندهد این موضوع برای عده ای شغل شود.

تامین واگن جزء مسئولیتهای راه آهن جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدحسین روشنک؛ عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: بهتر است برای جلوگیری از سوء استفاده عده ای در واردات واگن، راه آهن جمهوری اسلامی ایران خود، مسئولیت واردات آن را به دست گیرد..

روشنک افزود: چند سال قبل تعدادی از صادرکنندگان که به نحوه واردات واگن معترض بودند، در نشستی که با مدیران خراسان رضوی به منظور رفع مشکل کمبود واگن برگزار شده بود از مدیران راه آهن خواستند که اجازه دهند آنان خودشان واگن وارد کنند.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی خراسان رضوی تصریح کرد: البته آن زمان درخواست صادرکنندگان از مدیران، واردات موقت واگن بود چون در آن زمان واگن به صورت طبیعی وارد استان می شد اما این صادرکنندگان برای تسریع در کار با یک نفر در کشور دیگر هماهنگ و واگن را وارد می کردند که در این میان علاوه بر کرایه واگن و هزینه بارنامه مبلغ اضافه ای هم دریافت می کردند که در هیج جا ثبت نمی شد.

وی ابراز داشت: این درخواست از سوی فعالان بخش خصوصی یا تشکلهای استان خراسان رضوی مطرح نشده بود بلکه درخواست موقت عده ای از صادرکنندگان بود که بعدها تقریبا تبدیل به شغل عده ای شد که کاسب واردات واگن شدند.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی خراسان رضوی تاکید کرد: تامین واگن جزء مسئولیتهای راه آهن جمهوری اسلامی ایران است و بهتر است راه آهن دوباره تامین واگن قطار را برعهده گیرد و پیمانکاری را متولی این بخش کند تا بر هزینه های کرایه یا فروش هم نظارت داشته باشد و اجازه ندهد این موضوع برای عده ای شغل شود.

روشنک در خاتمه متذکر شد: در بسیاری از موارد هم واگن خالی و هم بار هست اما صادرکننده و تامین کننده واگن به توافق نمی رسند و فردی که واگن دارد آن را نگه می دارد که گرانتر بفروشد و در صورتی که راه آهن در این بخش ورود کند دیگر چنین مساله ای پیش نمی آید و روال قانونی پیش می رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه