English

معاون اجرایی رییس جمهور از راه آهن بستان آباد-خاوران بازدید کرد

محسن منصوری، معاون اجرایی رییس جمهور روز سه شنبه، در جریان سفر یک روزه به آذربایجان شرقی به همراه مسئولان استانی، از فاز دوم پروژه راه آهن بستان آباد - خاوران بازدید کرد.

معاون اجرایی رییس جمهور از راه آهن بستان آباد-خاوران بازدید کرد

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، پروژه راه آهن بستان آباد - خاوران از کیلومتر ۱۳۲ تا ۱۷۶ به طول ۴۴ کیلومتر خط اصلی و چهار کیلومتر خطوط ایستگاهی – بستان آباد( قطعه ۷) تا خاوران بوده و یک هزار و ۷۲ متر پل بزرگ و سه هزار و ۶۸۰ متر تونل را شامل می‌شود.

زیرسازی پروژه با پیشرفت ۱۰۰ درصد به پایان رسیده و روسازی آن به صورت یک خطه با پیشرفت ۹۹ درصد اجرا شده، ریل گذاری و تراورس چینی خطوط اصلی به پایان رسیده و خطوط ایستگاهی و عملیات تکمیلی در دست اجرا بوده و پیشرفت کلی پروژه بستان آباد خاوران در حال حاضر ۹۹ درصد به صورت تک خطه است.

این پروژه دارای ۲ ایستگاه شامل درجه سه ایمناب که تکمیل شده و درجه دو خاوران که با پیشرفت ۷۹ درصدی در حال اجراست.

اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور برای مسیر بستان آباد - میانه ۷۵۰ میلیارد تومان بوده که تا کنون ۷۳۰ میلیارد تومان جذب و هزینه شده است .

فاز اول پروژه راه آهن میانه- بستان آباد - تبریز ( میانه - بستان آباد) به طول ۱۳۲ کیلومتر از میانه سال ۱۳۹۹ بهره برداری شد و شامل سه هزار و ۷۰۰ متر پل بزرگ، یک هزار و ۱۵۴ متر تونل و چهار هزار و ۳۶۹ متر گالری بوده و این پروژه شامل سه ایستگاه درجه سه که تکمیل شده، سه ایستگاه درجه دو ترکمانچای با پیشرفت ۳۱ درصد، تیکمه داش با پیشرفت ۶۴ درصد و بستان آباد با پیشرفت ۸۶.۵۷ درصد در حال تکمیل است.

پروژه راه آهن میانه- بستان آباد- تبریز به طول ۲۰۵ کیلومتر از سال ۱۳۷۹ شروع شده است، این خط آهن در ۱۱ قطعه دارای ۹ ایستگاه، ۱۱ دستگاه تونل به طول ۶ هزار و ۵۸۳ متر و ۴۷ دستگاه پل بزرگ به طول هفت هزار و ۶۲۳ متر است.

این پروژه با هدف کاهش مسافت ریلی تبریز - تهران به طول ۱۱۴ کیلومتر، کاهش زمان سفر تبریز - تهران به مدت ۴.۵ ساعت برای قطارهای مسافری و پنج ساعت برای قطارهای باری، افزایش سرعت سیر به ۱۲۰ کیلومتر برای قطارهای باری و ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برای قطارهای مسافری، عبور مسیر از مناطق کم عارضه تر از مسیر موجود میانه – مراغه - تبریز که عمدتا از مناطق کوهستانی عبور می کند و قابلیت برقی شدن خط آهن تهران – تبریز و کاهش آلایندگی محیط زیست اجرا شده است.اعتبار هزینه شده برای این پروژه تا کنون بیش از سه هزار و ۷۲۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

اعتبار مورد نیاز برای جهت تکمیل بستان آباد خاوران نیز برابر ۱۴۴میلیارد تومان و جهت اتمام پروژه و تکمیل کل پروژه راه آهن میانه- تبریز به صورت دو خطه سه هزار و ۴۴۴میلیارد تومان برآورد می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه