English

مسوول دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی:

مهمترین مشکل کارخانه‌های خوراک دام استان کمبود نقدینگی است

مسوول دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی بیان کرد: ضرورت تامین منابع مالی با توجه به گردش نقدینگی و منابع مالی کارخانجات خوراک دام و الزامات سپرده‌گذاری، از دیگر مباحثی مهم است.

مهمترین مشکل کارخانه‌های خوراک دام استان کمبود نقدینگی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی اکبر لبافی؛ مسوول دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی اعلام کرد: کمبود نقدینگی هم‌اکنون یکی از مهمترین مشکلات کارخانه‌های خوراک دام استان برای تامین نهاده‌های دامی و نداشتن بازار است.

لبافی ادامه داد: کمبود نقدینگی تاکنون بیش از ۲۰ کارخانه خوراک دام در خراسان رضوی را به تعطیلی کشانده است و اکنون ۱۰۰ کارخانه خوراک دام فعال در خراسان رضوی وجود دارد که یکی از مشکلات جدی این کارخانجات که موجب آسیب‌پذیری و کاهش تولید آنها شده، موضوع تامین نقدینگی است.

مسوول دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی افزود: از دیگر مشکلات کارخانه های خوراک دام استان مسائل مالیاتی، تعرفه‌های بالای برق و گاز است و پیگیری تعیین تکلیف نرخ حامل‌های انرژی و تبدیل تعرفه‌های صنعتی به تعرفه‌های کشاورزی از طریق این شورا و مجلس شورای اسلامی، ضرورت تامین منابع مالی با توجه به گردش نقدینگی و منابع مالی کارخانجات خوراک دام و الزامات سپرده‌گذاری، از دیگر مباحثی مطرح شده است.

وی تصریح کرد: گرفتن معدل از حساب شخص حقیقی و حقوقی و تامین منابع مالی بر اساس معدل حساب که برخی از بانک‌ها به تعهدات خود در این زمینه عمل نمی‌کنند، موضوع دیگری بود که از سوی متولیان کارخانه های خوراک دام خراسان رضوی مطرح و مقرر شد کمیسیون هماهنگی بانکها این موضوع را پیگیری کند.

لبافی متذکر شد: مساله دیگری که کارخانه های خوراک دام استان مطرح می‌کنند، این است که خراسان رضوی در حوزه صدور مجوز برای واحدهای تولیدی خوراک دام دچار اشباع شده است، چرا که با صدور مجوزهای متعدد تنها منابع مالی از بین خواهد رفت.

مسوول این دبیرخانه ابراز کرد: در این نشست مقرر شد که سازمان جهاد کشاورزی که نهاد صادرکننده مجوزهای جدید است، با تشریح وضعیت واحدهای تولیدی خوراک دام در استان، درخواست کنندگان مجوز را از این وضعیت آگاه کند.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر درآمد کارخانجات خوراک دام بسیار کاهش پیدا کرده و میزان مالیات دریافتی از آنها با سود حاصل از فروش و فعالیتشان همخوانی ندارد که در این خصوص اداره کل امور امور مالیاتی موظف به بررسی این موضوع شد.

لبافی در خاتمه خاطرنشان کرد: مسائل و مشکلات مطرح شده در خصوص کارخانه های خوراک دام استان به انضمام راهکارها برای حل آنها در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در حضور استاندار مطرح می شود تا بتوان برای آن تصمیم گیری کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه