English

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی:

کاهش محسوس حجم ذخیره آب در سد‌های مشهد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی بیان کرد: حجم ذخیره سد‌های مشهد شامل سد‌های طرق، دوستی، ارداک و کارده کاهش پیدا کرده و سد دوستی هم اینک تنها ۱۱ درصد از حجم ذخیره یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون مترمکعبی این سد آب دارد.

کاهش محسوس حجم ذخیره آب در سد‌های مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علیرضا طاهری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی اعلام کرد: حجم ذخیره سد‌های مشهد شامل سد‌های طرق، دوستی، ارداک و کارده هزار و ۵۷۲ میلیون متر مکعب است که هم اینک فقط ۱۵۶ میلیون متر مکعب از این حجم آب دارد.

طاهری اضافه کرد: سد دوستی مهمترین منبع تأمین آب سطحی در این کلانشهر است و در سال‌های گذشته تا ۵۰ درصد از حجم آب مصرفی از این منبع تأمین می‌شد، اما هم اینک تنها ۱۱ درصد از حجم ذخیره یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون مترمکعبی این سد آب دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی تصریح کرد: سد طرق نیز با حجم ذخیره ۳۲.۸ میلیون مترمکعب، فقط ۶.۰۳ میلیون مترمکعب آب دارد و مخزن ۲۶ میلیون متر مکعبی سد کارده نیز فقط ۵.۸ میلیون متر مکعب آب دارد.

وی متذکر شد: حجم مخزن سد ارداک نیز ۳۰.۳ میلیون مترمکعب است که ۸.۵۲ میلیون متر مکعب از حجم این سد آب دارد و میزان بارندگی نیز در سال آبی جدید از مهر ماه ۱۴۰۱ تا کنون ۷۰ میلی متر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل ۵۷ درصد کاهش دارد.

طاهری خاطرنشان کرد: سرانه مصرف آب به ازای هر نفر در سال در مشهد ۲۰۰ متر مکعب است که نسبت به سرانه کشوری زیاد نیست، اما با توجه به شرایط تنش آبی در این کلانشهر و کاهش بارندگی‌ها، مدیریت مصرف و اجتناب از مصارف غیرضروری الزامی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه