English

محمد علایی:

خشکسالی در کمین خراسان رضوی است

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی اظهار کرد: کاهش میزان بارش‌ها در سطح استان منجر به کاهش ذخایر آب سدها شده است و می بایست تمهیدات لازم برای عبور از خشکسالی اندیشیده شود.

خشکسالی در کمین خراسان رضوی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد علایی مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی اعلام کرد: آمار و ارقام بیانگر این است که امسال نسبت به سال قبل در خراسان رضوی با کاهش محسوس بارش‌ها روبرو بوده‌ایم.

محمد علایی در ادامه گفت: بسیاری از بارش‌ها براساس آمار در اصطلاح بارش محسوب نمی‌شوند زیرا از آنها نمی‌توان بهره برداری کرد و به همین دلیل است که از نظر علمی باید شاهد بارش موثر باشیم.

علایی خاطرنشان کرد: آمارها بیانگر کاهش ۶۹ درصدی میزان بارش‌ها در سطح استان و کاهش بارندگی در خراسان رضوی است؛ در مجموع میزان بارش‌ها در  ۶۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده و کمترین میزان را در این بازه زمانی به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: بخش عمده آب مورد نیاز در مشهد و شهرهای استان از طریق سدها تامین می‌شود و این در حالی است که در این حوزه و در زمینه ذخیره آب در سدها نیز نسبت به سال قبل با کاهش روبرو شده‌ایم.

وی همچنین بیان کرد: آمارها بیانگر این است که میزان ذخیره موجود در سدهای استان در حال حاضر ۴۲ درصد است که در این زمینه نیز نسبت به سال قبل با کاهش ذخایر آبی سدها روبرو هستیم.

علایی در خاتمه تاکید کرد: بخش کشاورزی استان بخش زیادی از آب مورد نیاز خود را از آبخوان‌های زیرزمینی تامین می‌کند و این در حالی است که در این حوزه نیز با مشکلاتی روبرو هستیم و در مجموع باید تمهیدات لازم برای عبور از خشکسالی در خراسان رضوی ایجاد شده اندیشیده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه