English

مهدی مرزبانی:

خراسان رضوی دارای رتبه دوم کشوری در برخورداری از سامانه خورشیدی است

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی بیان کرد: سامانه خورشیدی افزون بر تولید برق، کمک به تأمین برق پایدار و اشتغالزایی به همراه دارد و با در نظر گرفتن نرخ فعلی خرید تضمینی برق، در ابتدای شروع کار درآمد هر فرد بین ۱۸ میلیون تا ۲۵ میلیون تومان است.

خراسان رضوی دارای رتبه دوم کشوری در برخورداری از سامانه خورشیدی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی مرزبانی مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در سخنانی اعلام کرد: هم اینک خراسان رضوی با برخورداری از ۷۲۷ سامانه خورشیدی رتبه دوم کشور را دارد که از این تعداد ۴۲۵ سامانه با ظرفیت هر یک پنج کیلووات متعلق به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان است.

مرزبان در ادامه این سخنان افزود: نصب سامانه خورشیدی افزون بر تولید برق و کمک به تأمین برق پایدار در شبکه، مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز اشتغالزایی به همراه داشته است به نحوی که وزارت نیرو برق تولیدی این سامانه‌ها را با قیمت مناسب از مشترک خریداری می‌کند.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: امسال با اصلاح تعرفه‌های خرید تضمینی برق از سامانه خورشیدی، نرخ خرید نسبت به سال قبل ۴۰ درصد افزایش یافته و هم اینک هر کیلووات ساعت برق تولیدی سامانه‌های خورشیدی (تا ظرفیت ۲۰ کیلووات) به قیمت ۱۴۵۶ تومان از دارندگان سامانه‌های خورشیدی خریداری می‌شود.

وی در ادامه متذکر شد: با در نظر گرفتن نرخ فعلی خرید تضمینی برق سامانه‌های خورشیدی، در ابتدای شروع کار درآمد هر فرد بین ۱۸ میلیون تا ۲۵ میلیون تومان است، البته نرخ خرید تضمینی برق همراه با تغییرات نرخ رسمی ارز و نرخ تورم تغییر می‌یابد تا حاشیه درآمدی مشترکین همیشه حفظ شود.

مرزبان ادامه داد: افزون بر این شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی بر مراحل نصب سامانه خورشیدی مشترکین نظارت کامل دارد تا اجرای سامانه‌ها خارج از استاندارد نباشد. همچنین به منظور بهره وری مناسب از این سامانه ها، هر چهار ماه یکبار از تمام سامانه‌های خورشیدی منصوبه در محدوده عملیاتی این شرکت بازدید به عمل می‌آید تا در صورت بروز هر گونه مشکل، مراتب سریعا به مشترک جهت اصلاح اعلام شود.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی تاکید کرد: هزینه اجرای یک سامانه خورشیدی پنج کیلوواتی بسته به نوع تجهیزات آن، بین ۸۵۰ میلیون تا یک میلیارد ریال می باشد و خوشبختانه در سال‌های اخیر تولیدات داخلی مربوط به سامانه‌های خورشیدی به سطح کیفی مناسبی رسیده و قابل رقابت با تولیدات خوب خارجی است.

مرزبانی در خاتمه اظهار کرد: از جمله شرایط احداث سامانه خورشیدی برای مشترکین وجود ۱۰ مترمربع فضای بدون سایه اندازی برای احداث هر کیلووات سامانه خورشیدی و وجود انشعاب برق با حداقل نصف ظرفیت درخواستی مشترک برای احداث سامانه خورشیدی پنج کیلوواتی است، باید حداقل یک انشعاب (کنتور برق) ۱۵ آمپر تکفاز متعلق به ملک مشترک و حداقل ۵۰ مترمربع برای احداث یک سامانه خورشیدی پنج کیلوواتی وجود داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر