English

مسعود ظهوریان:

آمار تکان دهنده مزاحمت‌های تلفنی به سازمان آتش نشانی مشهد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد بیان کرد: برابر ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، هرگاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر برای اشخاص حقیقی یا حقوقی ایجاد مزاحمت کند، به مجازات حبس از سه ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

آمار تکان دهنده مزاحمت‌های تلفنی به سازمان آتش نشانی مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مسعود ظهوریان مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد عنوان کرد: در یک سال اخیر ۳۶۱ هزار و ۴۵۶ تماس تلفنی مزاحمی با آتش نشانی برقرار شده است.

ظهوریان در ادامه افزود: آمار تکان دهنده مزاحمت‌های تلفنی به سازمان آتش نشانی مشهد موجب سلب آرامش یا بروز ضرر‌های معنوی و مادی و همچنین اخلال در خدمات‌رسانی به موقع به حادثه‌دیدگان واقعی می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به آمار تکان دهنده مزاحمت‌های تلفنی و جرم انگاری قانون گذار برای این اقدام مخاطره آمیز متذکر شد: ایجاد مزاحمت تلفنی برای آتش نشانی یکی از پرمخاطره‌ترین اقداماتی است که متأسفانه کارشناسان مستقر در ستاد فرماندهی سازمان به طور تقریبی روزانه با ۱۰۰۰ مورد از قبیل این تماس‌ها مواجه هستند.

وی همچنین تاکید کرد: برابر ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، هرگاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر برای اشخاص حقیقی یا حقوقی ایجاد مزاحمت کند، به مجازات حبس از سه ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد اظهار کرد: برقراری ۳۶۱ هزار و ۴۵۶ تماس تلفنی مزاحمی با سامانه ۱۲۵ در طول یک سال گذشته جدای از اینکه موجب سلب آرامش و یا ضرر‌های معنوی و مادی می‌شود، موجب بازماندن از خدمات‌رسانی به موقع به حادثه‌دیدگان واقعی می‌شود.

وی یادآور شد: هر یک از اپراتور‌ها روزانه پاسخگو حدود ۸۳ تماس مزاحمی هستند که بخشی از این تماس‌ها به غیر از تماس‌های منتهی به عملیات، درخواست مشاوره ایمنی یا تماس‌های غیر مرتبط است.

ظهوریان در خاتمه خاطرنشان کرد: آمار عجیب و تاسف برانگیز مزاحمت‌های تلفنی برای سازمانی امدادی و شهروند محور که لحظه‌ای تعلل و درنگ کارشناسان ستاد فرماندهی برای اعزام نیرو‌های امدادی و خودرو‌های تجهیزات به محل حوادث موجب به خطر افتادن جان و مال مردم می‌شود، نشان از ضعف فرهنگ شهروندی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه