English

عبدالله ارجائی:

همت همه جانبه برای حضور بیشتر معلولان در فضاهای شهری

شهردار مشهد: با توجه به اهمیت موضوع از معاونت برنامه ریزی می‌خواهم که کد بودجه هیچ طرح شهری را باز نکنند، مگر اینکه پیوست مناسب سازی آن برای معلولان دیده شده باشد.

همت همه جانبه برای حضور بیشتر معلولان در فضاهای شهری

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، عبدالله ارجائی شهردار مشهد در سخنانی اعلام کرد: مشهد باید برای حضور و فعالیت معلولان مناسب سازی و آماده شود و برای تحقق این هدف نگاه‌ها به حوزه معلولان باید تغییر کند، زیرا اگر نگاه‌ها به این حوزه عوض شود و همه خود را مسئول بدانند، بخش زیادی از مشکلات حل می‌شود.

ارجایی در ادامه این سخنان اضافه کرد: آماده شدن شهر برای حضور بیشتر معلولان تنها با یک اداره با نام شهر همگان حل نمی‌شود، بلکه این موضوع باید برای همه بخش‌های مدیریت شهری اولویت باشد؛ بر همین اساس از حوزه‌های مختلف از جمله معاونت شهرسازی، عمران، حمل ونقل و ترافیک، خدمات شهری، فرهنگی می‌خواهیم که در اجرای پروژه هایشان نگاهی ویژه به معلولان داشته باشند.

شهردار مشهد همچنین تصریح کرد: اگر جمعیت شهر را ۳ میلیون نفر در نظر بگیریم، حدود ۴۵۰ هزار معلول عزیز در این شهر زندگی می‌کنند. این جمعیت زیادی است که سهم آن‌ها از شهر باید مورد توجه ویژه قرار گرفته شود.

وی در ادامه متذکر شد: با توجه به اهمیت موضوع از معاونت برنامه ریزی می‌خواهم که کد بودجه هیچ طرح شهری را باز نکنند، مگر اینکه پیوست مناسب سازی آن برای معلولان دیده شده باشد.

شهردار مشهد ادامه داد: اگر قرار است بوستان و فضای سبز و یا پروژه عمرانی اجرا و یا اتوبوسی برای ناوگان اتوبوسرانی خریداری شود باید پیوست مناسب سازی داشته و نیاز‌های معلولان عزیز در آن‌ها مورد توجه قرار گرفته شود در غیر اینصورت کد بودجه‌ای آن باز نخواهد شد.

ارجایی در خاتمه تاکید کرد: نگاه‌ها در شهرداری باید معطوف به مناسب سازی فضا‌های شهری برای معلولان شود و این نگاه باید در ستاد، معاونت ها، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری مشهد وجود داشته باشد؛ لذا در هر معاونت رابطی برای پیگیری و هماهنگی امور با اداره شهر همگان مشخص شود که معتقدیم باید ازمیان خود معلولان عزیزانتخاب شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر