English

اسحاق جهانگیری:

مشهد، شهری الگوساز برای رفع مشکلات حاشیه نشینی در کشور است

معاون اول رییس جمهور بیان داشت: محیطی که مردم در کلانشهر‌هایی مانند مشهد زندگی می‌کنند، از نظر آب وهوا و صدا و دیگر آلایندگی‌ها نباید سلامت آنان را با خطر مواجه کند.

مشهد، شهری الگوساز برای رفع مشکلات حاشیه نشینی در کشور است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور بیان کرد: اولین جلسه در خصوص کشف‌رود سال ۹۲ برگزار شد، خوشبختانه شورای شهر و شهردار پای کار آمدند و حالا کیلومتر‌ها برای کشف رود کار شده است.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه گفت: گزارشی که از مشهد دارم این است که هم شهردار و هم استاندار تمرکز خوبی بر روی حاشیه شهر دارند. امیدوارم مشهد در این رابطه الگوسازی کند.

وی در مراسم بهره‌برداری از فاز اول تقاطع غیرهم‌سطح آزادگان و فاز اول پروژه ساماندهی بوم پارک کشف‌رود و پارک جنگلی ۵۰۰ هکتاری در ارتفاعات جنوبی مشهد گفت: ۷۰ درصد جمعیت مردم در شهر‌ها و اکثراً در کلانشهر‌ها زندگی می‌کنند، محیطی که در کلانشهر‌ها زندگی می‌کنند از نظر آب وهوا و صدا و دیگر آلایندگی‌ها نباید سلامت مردم را با خطر مواجه کند.

وی در ادامه بیان کرد: مترو یکی از نیاز‌های امروز و فردای کلانشهر‌های ایران است. مترو پرهزینه است ما به‌عنوان دولت قبول کردیم ۵۰ درصد از هزینه‌ها را پرداخت کنیم.

۲ میلیارد دلار هزینه برای فاینانس گذاشتیم از منابع خارجی می‌توانیم برای تکمیل خطوط مترو استفاده کنیم.

محمدرضا کلائی شهردار مشهد در آیین  بهره برداری از سه سطح تقاطع غیرهمسطح آزادگان گفت: تقاطع ۴ سطحی آزادگان از پروژه‌هایی است که بیش از ۱۵ سال معطل بوده است.

وی بیان کرد: ترافیک ایجاد شده با راه حل‌های ساده‌تر قابل حل بود، اما در بلند مدت ما را دچار مشکل می‌کرد.

شهردار مشهد افزود: بر همین مبنا تصمیمی بزرگ و سنگین گرفتیم که تنها در فاز اول ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه داشت، اما خیالمان تا سال‌های سال از دسترسی غرب مشهد به شاندیز و ییلاقات راحت‌تر است.

وی ادامه داد: باید از فضای سبز جنوب مشهد حفاظت کنیم، زیست پذیری شهر مشهد در گرو این موضوع است و الا برخی اتفاق نامبارک مثل تهران روبرو خواهیم شد.

کلائی خاطر نشان کرد: ۲۷ هزار میلیارد پروژه عمرانی در شهر مشهد در حال انجام است که در سال ۹۸، قول انجام ۷ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی را داده بودیم، اما این عدد افزایش چند برابری داشت.

وی ادامه داد: این پروژه ترافیک را پوشش می‌دهد و تا ۴ ماه دیگر ستون‌های آن نیز اماده خواهد شد.

کلائی در ادامه گفت: توسعه شبکه فاضلاب و توسعه نیافتن فاضلاب‌ها باعث " بای پس " شده بود، آن هم در جایی ک جمعیت شهری زیاد است و به همین خاطر به ساماندهی کشف رود اقدام کردیم.

وی بیان کرد: دستگاه دولتی و خود دولت به کمک ما امدند و ۲۸ کیلومتر ساماندهی شد و همچنین امتداد مسیر را خواهیم داشت.

کلائی در خصوص تصفیه خانه سپتاژ اظهار کرد: این پروژه تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد که در نوع خود اولین است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر