English

همزمان با روز جهانی مبارزه با سرطان؛

کمپین من از سرطان قوی ترم در مشهد برگزار شد

همزمان با فرارسیدن چهارم فوریه، روز جهانی مبارزه با سرطان، کمپین من از سرطان قوی ترم در مشهد برگزار شد.

کمپین من از سرطان قوی ترم در مشهد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، سرطان یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در جهان است که هر ساله درصد بالایی از مرگ و میرها را به خود اختصاص می‌دهد، طبق آخرین گزارشات سازمان بهداشت جهانی سالیانه 14 میلیون نفر به سرطان مبتلا می‌شوند که از این تعداد 8.2 میلیون نفر جان خود را در اثر این بیماری از دست می‌دهند.

متاسفانه کشورهایی که درآمد کم یا متوسط دارند قطعاً تلفات بیشتری در این زمینه خواهند داد چرا که هزینه‌های درمان و نگهداری از بیماران مبتلا به سرطان بسیار سرسام‌آور است. 

به گفته بسیاری از کارشناسان این حوزه، فرهنگسازی و اطلاع رسانی در امر پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان نقش بسزایی در کاهش این آمار نگران کننده دارد. 

به مناسبت روز جهانی سرطان، نمونه خوبی از این هم‌افزایی را در نقطه‌ای از شهر مقدس مشهد شاهد بودیم و انجمن پیشگیری سرطان نسترن با همکاری شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد به این بهانه با حضور در میان مردم سعی در آگاه‌سازی و ایجاد تلنگر کردند. 

لزوم آگاهی بخشی به مردم در رابطه با سرطان

در این رابطه فاطمه خالقی مدیر روابط عمومی انجمن پیشگیری سرطان نسترن بهره‌گیری از اینگونه مناسبت‌های مرتبط را فرصتی خوب برای افزایش آگاهی اجتماعی دانست و گفت: البته اینگونه برنامه‌ها نباید صرفاً مختص ایام خاص باشد، چرا که در صورت استمرار و تاکید بسیار روی این مفاهیم بنیادین است که می‎توانیم تاثیر بسزایی در تغییر و اصلاح باورهای اجتماعی صورت دهیم.  

وی افزود: یکی از نکات مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد بالا بردن سطح آگاهی مردم در زمینه شناخت بیماری سرطان است تا مردم بتوانند با آگاهی و خود مراقبتی از افزایش شیوع بیماری سرطان در جامعه پیشگیری کنند.

مدیر روابط عمومی انجمن پیشگیری سرطان نسترن با اشاره به اینکه ارتقاء سواد سلامت و اصلاح باورها تنها راه پیشگیری و مبارزه با سرطان است، خاطرنشان کرد: انجمن پیشگیری سرطان نسترن از طریق برگزاری کلاس‌های آموزشی پیشگیری سرطان در دبیرستان‌های دخترانه، برگزاری سمینارهای عمومی، نشر مجلات و بروشورهای آگاهی دهنده، ساخت کلیپ و انیمیشن‌های آموزشی، راه‌اندازی کمپین‌های مردمی و غیره تلاش می‌کند تا با همکاری دیگر نهادها، خیران و نیک‌اندیشان به این هدف دست یابد.

خالقی در توضیح ویژه برنامه روز جهانی سرطان این انجمن، تصریح کرد: این برنامه با همکاری و حمایت شرکت بهره‌برداری قطار شهری، انجمن دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، مرکز تخصصی رادیوتراپی آنکلوژی رضا و شبکه ملی سرطان در محل ایستگاه شریعتی قطار شهری مشهد برگزار شد. 

وی با بیان اینکه توزیع بروشور، اهدای هزار شاخه گل و ترویج شعار کمپین «من قویتر از سرطانم» از جمله فعالیت‌های این برنامه نیم روزه بوده است، تاکید کرد: هدف از برگزاری این کمپین اصلاح سبک زندگی با رویکرد پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان است و همه ساله در چهارم فوریه برابر با 15 بهمن (روز جهانی سرطان) در سراسر جهان با هدف افزایش آگاهی مردم نسبت به سرطان، نحوه پیشگیری و برخورد با آن برگزار می‌شود. 

مدیر روابط عمومی انجمن پیشگیری سرطان نسترن با بیان اینکه هر سال در این روز با تمرکز بر شعاری ویژه تلاش می‌شود تا با برگزاری سمینارها و اجرای برنامه‌های مختلف آموزشی در سرتاسر دنیا به جنبه‌های مختلف این بیماری پرداخته شود و سطح آگاهی‌های عمومی مردم در مورد این بیماری افزایش یابد، افزود: در واقع روز جهانی سرطان بخشی از برنامه جهانی مبارزه با سرطان است که اولین بار در پاریس در روز چهارم فوریه سال 2000 در نیوملنیوم (New Millennium) برگزار شد.

خالقی گفت: این مراسم به منظور ایجاد هماهنگی بین محققان، متخصصان سلامت، بیماران، دولتمردان، صنعتگران و بهورزان برای مبارزه با سرطان برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر