English

طرح آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی در سطح خراسان رضوی اجرا می‌شود

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی از اجرای طرح آمارگیری از کارگاه های صنعتی در سطح استان خبر داد.

طرح آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی در سطح خراسان رضوی اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، مجید نعیمی با اعلام این خبر گفت : آمارهای اقتصادی از جمله اطلاعات آماری است که پیوسته مورد توجه مسئولان دستگاههای برنامه ریزی، پژوهشی و تحقیقاتی قرار گرفته است.  

 وی خاطر نشان کرد: با استفاده از این اطلاعات است که دستگاههای برنامه ریزی در سطح ملی و منطقه ای قادر خواهند بود با هدف گذاری دقیق وانتخاب راه و روشهای مناسب، مسیر درست توسعه اقتصادی کشور را طراحی و به اجرا درآورند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی تصریح کرد :  نقش و اهمیتی که بخش صنعت در جریان توسعه اقتصادی کشور دارد لزوم اهمیت در اختیار داشتن آمار و اطلاعات دقیق و بهنگام این بخش را در برنامه ریزی مشخص می کند. 

نعیمی ، هدف اصلی از تهیه و اجرای طرح آمارگیری از کارگاههای صنعتی 10 کارکن و بیشتر را ، تهیه زمینه اطلاعاتی مناسب از ویژگی های کارگاه های صنعتی ، به منظور برنامه ریزی توسعه صنعتی و اتخاذ سیاست های اقتصادی و ارزیابی نتایج حاصل از اجرای برنامه های توسعه صنعتی و اعمال سیاست های اقتصادی اعلام کرد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی افزود : جامعه آماری این طرح شامل تمامی کارگاه های صنعتی واقع در نقاط شهری و روستایی کشور است که در زمان آماری موردنظر طرح متوسط تعداد شاغلان آن ها 10 نفر و بیشتر بوده است.

نعیمی تاکید کرد : در این طرح از کارگاههای صنعتی  بالای 50 نفر کارکن به صورت تمام شماری و کارگاههای 10 تا 50 کارکن به صورت نمونه گیری آمارگیری می شود .

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی اضافه کرد : بر اساس آخرین آمار منتشر شده سال 1393مرکز آمار ایران  تعدادکارگاههای صنعتی10 نفر کارکن و بیشتراستان برابر 967 کارگاه و تعداد کل شاغلان تولیدی و غیرتولیدی کارگاههای صنعتی10 نفر کارکن و بیشتر استان نیز برابر 84411  نفر میباشد .

مجید نعیمی زمان اجرای طرح آمارگیری از کارگاههای صنعتی 10 کارکن و بیشتر استان را از تاریخ  دهم تیر ماه لغایت بیست و دوم مهر ماه  سالجاری اعلام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر