English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

گاف‌های عجیب صهیونیست‌ها در مواجهه با "وعده صادق"

«شوک گسترده و عمیق عملیات وعده صادق به رژیم اشغالگر قدس و جریان های سیاسی و رسانه ای متحد با آن سبب شده تا این طیف ها در مواجهه با عملیات مذکور، دچار نوعی پریشانی و آشفتگی محسوس شوند.»

گاف‌های عجیب صهیونیست‌ها در مواجهه با "وعده صادق"
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، مدت زمان کمی از اجرای عملیات گسترده موشکی-پهپادی ایران موسوم به "وعده صادق" علیه اراضی اشغالی می گذرد. عملیاتی که در انتقام جویی کشورمان از اقدام تروریستی اخیر رژیم اشغالگر قدس در حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و به شهادت رسیدن شماری از فرماندهان و مستشاران نظامی ایرانی در خاک سوریه انجام شد.

در این چهارچوب، هنوز بسیاری از رسانه ها و تحلیلگران، به نحوی جدی و گسترده، به واکاوی ابعاد مختلف عملیات وعده صادق پرداخته و می پردازند و سعی در ارائه چشم اندازها و نکات قابل تامل در مورد این رویداد دارند. اگرچه که جریان های سیاسی و رسانه‌ای غربی در مواجهه با شوک وعده صادق دچار نوعی سردرگمی و سکته شده اند و دستورکار خود را صرفا معطوف بر ردِ آثار و تبعات گسترده و مخرب عملیات وعده صادق برای صهیونیست ها و در عین حال سانسور گسترده واقعیت ها در مورد این عملیات کرده اند.

با این همه، جریان های سیاسی و رسانه ای رژیم اشغالگر قدس و البته متحدان غربی آن ها، در پوشش تحولات مرتبط با عملیات وعده صادق، گاف های معناداری را نیز مرتکب شده اند که توجه به آنها ضرروری به نظر می‌رسد.

اولا، این جریان های رسانه ای مدام تاکید می کنند که حمله موشکی-پهپادی ایران تا 99 درصد توسط سامانه‌های پدافندی اسرائیل و البته متحدان غربی و منطقه ای آن، خنثی شده است. این در حالی است که انتشار ویدئوهای مختلف از برخورد مستقیم موشک های ایرانی به مراکز حساس نظامی و اطلاعاتی صهیونیست ها، بسیاری از روایت‌های آن ها را زیر سوال برده و البته که آن ها را واداشته تا به برخی واقعیت های مرتبط با عملیات وعده صادقِ ایران اذعان و اعتراف کنند.

با این همه، یک نکته قابل تامل در مورد نوعِ برخورد این جریان های رسانه ای با عملیات وعده صادق این است که آن ها تاکنون چیزی بیش از آنچه که در قالب ویدئوهای مختلف از لحظه اصابت موشک و پهپادهای ایرانی به اهداف مدنظرشان منتشر شده، در رسانه های خود پخش نکرده اند. معادله ای که نشان می دهد آن ها به دنبال سانسور واقعیت ها هستند و در مواجهه با واقعیت های موجود نیز چاره جز انفعال ندارند زیرا در غیر اینصورت، با فشارهای گسترده و فزاینده ای رو به رو خواهند شد.

دوم اینکه در همان بحبوحه اجرای عملیات گسترده موشکی و پهپادی کشورمان به عمق اراضی اشغالی، شاهد بودیم که رسانه های مخالف و معاند با کشورمان و به طور خاص رسانه های صهیونیستی، مانور گسترده ای را با محوریت این مساله که میلیون ها دلار پول مردم ایران صرف یک حمله به ادعای آن ها ناموفق شده، انجام داده و البته که همچنان نیز پیگیر این خط رسانه ای هستند. این در حالی است که خودِ تحلیلگران اسرائیل اذعان می‌کنند که هزینه اجرای عملیات وعده صادق علیه صهیونیست ها برای ایران در نهایت چیزی کمتر از 30 مییلون دلار بوده است.

اما رژیم اشغالگر قدس در نتیجه یک شب حمله ایران، متحمل بیش از 1.35 میلیارد دلار خسارت شده است. یعنی صهیونیست ها ده ها برابر بیشتر از آنچه که ایران برای اجرای عملیات وعده صادق هزینه کرده، متحمل آسیب و خسارت شده اند. جالب است که علاوه بر متحمل شدن این همه خسارت، در نهایت نیز شمار قابل ملاحظه ای از موشک و پهپادهای ایرانی با موفقیت توانسته اند از سد سامانه های پدافندی رژیم اشغالگر قدس و حامیان غربی آن عبور کنند. معادله ای که در نوع خود بسیار معنادار است.

در نهایت سوم اینکه جریان های سیاسی و رسانه ای غربی سعی داشته اند به هر شکل ممکن که شده ایران را به مثابه بازیگری متجاوز در جریان اجرای عملیات وعده صادق تصویرسازی کنند. این در حالی است که وعده صادق در حقیقت واکنش ایران به اقدام تروریستی رژیم اشغالگر قدس در حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق بود. واکنشی که از منظر منشور سازمان ملل متحد کاملا درست و منطقی است.

در این راستا، ایران سال هاست که نشان داده نسبت به صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی کاملا متعهد است. با این حال، اجرای عملیات وعده صادق، در نوع خود ایجادکننده صلح و ثبات نَه فقط برای ایران بلکه در سطح منطقه است و از ماجراجویی‌ها و اقدامات مخرب آتی صیونیست ها جلوگیری می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه