English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

عملیات "وعده صادق" و تکرار بازی‌های تبلیغاتی غربی-عبری

«بلندگوهای تبلیغاتی عبری-غربی به این مساله اشاره دارند که 99 درصد از موشک و پهپادهای ایرانی را سرنگون کرده‌اند و حمله ایران، چندان قدرتمند نبوده است. با این حال، نکته جالب این است که همین جریان های تبلیغاتی حاضر نیستند تصاویر محل هایی که موشک و پهپادهای ایرانی به آن ها اصابت کرده اند را نشان دهند!»

عملیات "وعده صادق" و تکرار بازی‌های تبلیغاتی غربی-عبری
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، مدت زمان زیادی از اجرای عملیات "وعده صادق" و حمله موشکی-پهپادی گسترده کشورمان به عمق اراضی اشغالی و پایگاه های حساس نظامی-اطلاعاتی صهیونیست ها نمی گذرد. در این راستا، جریان های سیاسی و رسانه ای منطقه ای و بین المللی، همچنان به نحوی جدی و گسترده به واکاوی ابعاد مختلف حمله مذکور و تبعات و پیامدهای آن می پردازند.

بسیاری از تحلیلگران در مورد این مساله اجماع نظر دارند که حمله اخیر ایران به اراضی اشغالی، تا حد زیادی توان بازدارندگی کشورمان را در برابر صهیونیست ها تقویت کرده و عملا رژیم اشغالگر قدس را به این باور رسانده که زین پس اقدامات مخرب و منفی آن علیه ایران، با صورت حساب های بسیار سنگینی برای این رژیم همراه خواهند شد. معادله ای که یک جلوه از خود را در قالب عملیات وعده صادق نشان داد و موجی از وحشت و هراس را به اراضی اشغالی تحمیل کرد.

با این همه، تنها اندکی پس از اجرای عملیات وعده صادق و انفعال محض صهیونیست ها و دولت های غربی در مواجهه با آن، بار دیگر شاهد هستیم که تریبون هابی رسانه ای-تبلیغاتی عبری و غربی، کارزار گسترده ای را علیه کشورمان و ماهیت حمله اخیر تهران به عمق اراضی اشغالی به راه انداخته اند. در این چهارچوب، این جریان‌ها همچنان از سناریوهای کلیشه ای و پیشین خود برای کاستن از ارزش و اهمیت عملیات وعده صادق استفاده می‌کنند. این در حالی است که حتی خودِ تحلیلگران و صاحب نظران ساکن در فلسطین اشغالی نیز به عینه این قبیل تحلیل و رویکردها را رد می کنند.

با این حال، جریان های تبلیغاتی عبری و غربی، به طور خاص 3 مساله انحرافی را در مورد عملیات وعده صادق و اثرگذاری میدانی آن مطرح می کنند.

اولا، بلندگوهای تبلیغاتی عبری-غربی به این مساله اشاره دارند که 99 درصد از موشک و پهپادهای ایرانی را سرنگون کرده اند و حمله ایران، چندان قدرتمند نبوده است. با این حال، نکته جالب این است که همین جریان‌های تبلیغاتی حاضر نیستند تصاویر محل هایی که موشک و پهپادهای ایرانی به آن ها اصابت کرده اند را نشان دهند. تاکنون ویدئوهای مختلفی از اصابت مستقیم موشک های ایرانی به پایگاه های حساس نظامی رژیم اشغالگر قدس در فضای مجازی منتشر شده است.

حتی برخی ارزیابی ها از کشته شدن دست کم 44 افسر اطلاعاتی صهیونیست ها در پایگاه هوایی نواتیم حکایت دارند. با این حال، هیچکدام از این مسائل در رسانه های صهیونیست و یا غربی بازتابی ندارند. این رسانه ها حتی پس از انتشار گسترده ویدئوهای اصابت موشک های ایرانی به پایگاه های اسرائیلی بود که مجبور شدند تصاویر آن‌ها را منتشر کنند. در حقیقت، آن ها در عرصه میدانی چیزی ورای آنچه تاکنون از طریق دوربین های مردم عادی افشا شده را منتشر نکرده اند.

دوم اینکه جریان های تبلیغاتی عبری-غربی، مدام این مساله را مطرح می کنند که حمله ایران به اسرائیل خسارتی بالغ بر 200 یا 300 میلیون دلار را برای تهران به همراه داشته است! ادعایی نخ نما که به راحتی می توان آن را رد کرد. در این راستا باید گفت: اولا، گزاره برخورد شمار قابل ملاحظه ای از موشک و پهپادهای ایرانی به مراکز حساس صهیونیست ها چیزی نیست که آن ها بتوانند رد کنند و از سوی دیگر، خسارت جدی اقتصادی در جریان عملیات وعده صادق را صهیونیست ها متحمل شده اند.

در این رابطه، "رام امیناخ"، مشاور سابق اقتصادی فرمانده ارتش اسرئیل در موضع گیری از خسارت حدودا 1.5 میلیارد دلاری حمله یک شبه ایران به اراضی اشغالی خبر داده است. در این زمینه وی تصریح کرده که قیمت هر موشک اسلینگ دیوید و یا پیکانِ سامانه ها پدافندی اسرائیل چیزی در حدود 1 و 3.5 میلیون دلار است. در جریان حمله پهپادی و موشکی اخیر ایران به عمق اراضی اشغالی نیز سیلی از موشک های پدافندی صهیونیستها شلیک شده که این مساله خسارت های اقتصادی قابل توجهی را برای اسرائیل به دنبال داشته است. این در حالی است که تحلیل های خودِ صهیونیستها حاکی از این است که ایران کمتر از 10 درصدِ صهیونیست ها در جریان عملیات خود هزینه کرده است.

و در نهایت سوم اینکه رسانه های غربی و عبری بار دیگر ادعاهای تکراری سقوط موشک و پهپادهای ایران در مناطق نامربوط را مطرح کرده و می کنند. این در حالی است که دروغ بودن ادعاهای آن ها خیلی زود لو می رود. به عنوان مثال، به تازگی عکسی از پوسته یکی از موشک های بالستیک کشورمان در بحرالمیت منتشر شده و ادعا شده که این موشک ایرانی در محلی نامربوط سقوط کرده است.

این در حالی است که این ادعا به کل غلط است و پوسته مذکور، بخشی از عملکرد موشک ایرانی است که در مرحله ای مشخص، جدا می شود و سرِ جنگی موشک ادامه کار و هدفگیری را دنبال می کند.

به طور کلی بایدگفت که صهیونیستها در جریان عملیات وعده صادق ضربه سختی را متحمل شده اند و کاملا طبیعی است که توقع داشته باشیم هرکاری انجام دهند تا شاید بتوانند حدی از آبروی بر باد رفته خود را در برابر ایران احیا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه