English

چین خواستار شد؛

تلاش‌ها برای تشکیل کشور فلسطین باید افزایش یابد

سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد که تلاش‌ها برای تشکیل کشور فلسطین باید افزایش یابد.

تلاش‌ها برای تشکیل کشور فلسطین باید افزایش یابد
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از اسپوتنیک، وانگ یی، وزیر خارجه چین در نشست امنیتی مونیخ تأکید کرد که پکن از جامعه بین المللی می‌خواهد تا تلاش‌ها در راستای ایجاد کشور مستقل فلسطین  را افزایش دهند.

امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه نیز دیروز مدعی شد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین، دیگر برای پاریس «تابو» نیست و در صورت بن‌بست راه‌حل دو کشوری به‌دلیل مخالفت تل آویو، فرانسه می‌تواند درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین تصمیم‌گیری کند.

این نخستین باری است که یکی از رهبران فرانسه چنین اظهاراتی را مطرح و همزمان با افزایش شمار قربانیان(شهدای) نوار غزه، بر لبریز شدن کاسه صبر رهبران غرب تاکید می‌کند!

ماکرون در نشست خبری با عبدالله دوم، پادشاه اردن گفت: شرکای ما در منطقه به ویژه اردن، در حال کار روی این موضوع هستند و ما با آنها همکاری می‌کنیم. آماده‌ایم تا در اروپا و شورای امنیت به حل این مساله کمک کنیم. به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای فرانسه «خط قرمز» نیست.

وی اضافه کرد: ما به فلسطینی ها که مدت‌هاست خواسته‌شان نادیده گرفته شده است، این(به رسمیت شناختن) را بدهکاریم. ما به منطقه‌ای که مشتاقانه در آرزوی گریختن از مروجان هرج و مرج است، بدهکاریم.

رییس جمهور فرانسه همچنین اضافه کرد که حمله برنامه‌ریزی‌شده تل‌آویو به رفح تنها به یک فاجعه انسانی بی‌سابقه می‌انجامد و نقطه عطفی در جنگ جاری خواهد بود.

قانونگذاران فرانسوی در سال ۲۰۱۴ به ترغیب دولت این کشور برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین رای مثبت دادند که البته تاکنون تاثیر چندانی روی موضع دیپلماتیک پاریس نداشته است.

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس نیز اوایل ماه جاری مدعی شده بود که بخشی از سیاست لندن بر این استوار است که به زمان به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین چه در داخل و چه در مجامع بین‌الملل از جمله سازمان ملل متحد، بپردازد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه