English

ولادیمیر پوتین:

آمریکا اگر واقعا خواهان توقف جنگ است، به اوکراین سلاح ارسال نکند

رئیس جمهوری روسیه ابراز کرد که آمریکایی‌ها اگر واقعاً به‌دنبال توقف جنگ در اوکراین هستند باید ارسال سلاح به این کشور را متوقف کنند.

آمریکا اگر واقعا خواهان توقف جنگ است، به اوکراین سلاح ارسال نکند
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از المیادین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در گفت‌وگو با تاکر کارلسون مجری آمریکایی تاکید کرد: روسیه با آمریکا درباره امکان توقف ارسال سلاح به اوکراین در تماس است. این ارتباطات از طریق واسطه‌های مختلف در جریان است. من خطاب به آمریکایی‌ها گفتم، اگر شما واقع خواهان توقف جنگ هستید باید ارسال سلاح به اوکراین را متوقف کنید.

وی در ادامه افزود: بعد از توقف ارسال سلاح به اوکراین، جنگ طی چند هفته متوقف می‌شود. روسیه و اوکراین دیر یا زود از طریق مذاکره به یک توافق دست پیدا خواهند کرد. ناتو نیز گزینه‌های مربوط به رسمیت شناختن حاکمیت روسیه بر اراضی جدید را پیش‌رو دارد. جهان صرف‌نظر از نحوه پایان یافتن بحران در اوکراین، تغییر خواهد کرد.

پوتین اضافه کرد: ما هنوز به اهداف خود از طریق عملیات نظامی ویژه در اوکراین از جمله از بین بردن نازیسم دست پیدا نکرده‌ایم. ما بارها با آمریکایی‌ها درباره توقف حمایت نظامی از اوکراین و اجرای توافقنامه‌های مینسک رایزنی کردیم، اما آن‌ها مخالفت کردند. مذاکرات صلح با غرب به مراحل پیشرفته خود رسیده بود، اما زمانی که نیروهای ما از کی‌یف عقب‌نشینی کردند، غربی‌ها زیر وعده‌هایشان زدند.

وی بیان کرد: من قبل از آغاز عملیات نظامی در اوکراین با بایدن صحبت کردم و به او گفتم که مرتکب یک اشتباه تاریخی بزرگ از طرق حمایت تسلیحاتی از اوکراین می‌شود. نیازی به مداخله آمریکا در اوکراین نبود و بهتر است با روسیه به توافق برسد. آمریکایی‌ها تعهد داده بودند که ناتو در شرق گسترش پیدا نکند حتی به اندازه یک وجب، اما این روند ۵ بار تکرار شد.

پوتین تاکید کرد: غرب بیشتر از آنکه از روسیه قدرتمند بترسد، از چین قدرتمند می‌ترسد. سهم دلار در تبادلات تجاری خارجی روسیه به میزان ۱۳ درصد کاهش و سهم یوان ۳۴ درصد افزایش یافته است. ما و چین همسایه بوده و قرن‌ها همزیستی مسالمت‌آمیز داشته‌ایم. سیاست خارجه این کشور خصمانه نیست.

پوتین بیان کرد: کودتا در اوکراین در سال ۲۰۱۴ با حمایت مخالفان مسلح و بنا به دستورات سیا صورت گرفت. این کودتا باعث شد درگیری میان روسیه و اوکراین صورت بگیرد. آغازگر جنگ اوکراین بود و هدف مسکو از ابتدا توقف این درگیری‌ها بود.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا اگر می‌داند انفجار در خط لوله نورداستریم توسط کشورهای غربی انجام شده شواهد مربوط به آن را ارائه نداده، گفت: در جنگ پروپاگاندا شکست دادن آمریکا کار بسیار دشواری است، زیرا ایالات متحده تمامی رسانه‌های دنیا و بسیاری از رسانه‌های اروپا را کنترل می‌کند.

پوتین درباره احتمال حمله روسیه به لهستان گفت: تنها در یک صورت این احتمال وجود دارد و آن زمانی است که این کشور به ما حمله کند. ما چشمداشتی به لهستان، لتونی یا هیچ جای دیگر نداریم.

وی اضافه کرد: تاکنون هیاهو و غوغای زیادی درباره تحمیل شکست راهبردی بر روسیه در میدان جنگ وجود داشته، اما به نظر من این مسئله غیرممکن است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه