English

تعلیق تردد از دریای سرخ با وجود غول کشتیرانی ژاپن

بزرگ‌ترین شرکت کشتیرانی ژاپن از حیث میزان فروش، تردد تمام کشتی‌های متعلق به این شرکت از دریای سرخ را به حالت تعلیق درآورد.

تعلیق تردد از دریای سرخ با وجود غول کشتیرانی ژاپن
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از رویترز، شرکت نیپون یوسِن ژاپن که تحت عنوان «ان‌وای‌کی» نیز شناخته می‌شود و از حیث میزان فروش بزرگ‌ترین شرکت ترابری دریایی این کشور به شمار می‌رود، تردد تمام کشتی‌های خود از مسیرهای دریای سرخ را به حالت تعلیق درآورد.

سخنگوی این شرکت به رویترز گفته است که نیپون یوسن به تمام کشتی‌های شناور در نزدیکی دریای سرخ دستور داده است تا در آب‌های «امن» منتظر بمانند و علاوه بر این، شرکت مذکور تغییر مسیر به آبراهه‌های جایگزین را مدنظر قرار داده است.

از آغاز حملات ارتش یمن به کشتی‌های متعلق یا وابسته به رژیم صهیونیستی که در حال عبور از دریای سرخ هستند، نیپون یوسن تازه‌ترین شرکت ترابری دریایی است که عبور از این کریدور حیاتی کشتیرانی را متوقف می‌کند.

در پی عملیات «طوفان الاقصی» مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) علیه رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، اشغالگران نوار غزه را هدف حملات بی‌وقفه قرار داده‌اند به طوری که با گذشت بیش از ۱۰۰ روز از این حملات وحشیانه، تاکنون بالغ بر ۲۴ هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

ارتش یمن در واکنش به کشتار وحشیانه مردم مظلوم فلسطین به دست نیروهای رژیم صهیونیستی، کشتی‌های متعلق یا وابسته به این رژیم که قصد عبور از دریای سرخ را دارند، هدف حمله های گسترده قرار داده است. در پی این حمله های فلج‌کننده، شمار زیادی از شرکت‌های کشتیرانی معتبر تردد از این مسیر را متوقف و مسیری جایگزین را انتخاب کرده‌اند که به مراتب هزینه مالی و زمانی زیادی را روی دست آنها گذاشته است.

همچنین آمریکا و انگلیس نیز که منافع خود را در خطر می‌بینند، بامداد جمعه در حمایت آشکار از رژیم صهیونیستی و خلاف قوانین بین‌المللی چندین نقطه از اراضی یمن را هدف قرار دادند. روز شنبه نیز حمله دیگری به الحدیده در غرب یمن انجام شد. منابع محلی در استان الحدیده یمن اعلام کردند که نیروی هوایی ارتش آمریکا مواضع ارتش یمن را در این منطقه هدف قرار داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه