English

ایتالیا برای پیوستن به ائتلاف دریایی ضد یمن در دریای سرخ چراغ سبز نشان داد

بنا بر اعلام وزیر دفاع ایتالیا احتمال پیوستن این کشور به ائتلاف نظامی دریایی ضد صنعا در دریای سرخ وجود دادرد.

ایتالیا برای پیوستن به ائتلاف دریایی ضد یمن در دریای سرخ چراغ سبز نشان داد
به گزارش خبرگزاری موج

، وزیر دفاع ایتالیا در مواضعی همسو با ائتلاف نظامی آمریکا در دریای سرخ اعلام کرد که در عملیات نظامی ضد یمن در دریای سرخ شرکت خواهیم کرد.

پایگاه خبری روسیا الیوم گزارش داد که گیدو کروستو، وزیر دفاع ایتالیا اعلام کرد که ایتالیا در عملیات احتمالی اتحادیه اروپا برای محافظت از تردد کشتی‌های تجاری در دریای سرخ در برابر تهدیدات دریایی صنعا شرکت خواهد کرد.

وزیر دفاع ایتالیا افزود: ایتالیا قطعاً در عملیات دریایی اتحادیه اروپا شرکت خواهد کرد، زیرا ۱۵ درصد کشتی‌های تجارت دریایی جهانی از دریای سرخ عبور می‌کنند و ایتالیا بیشترین آسیب را دیده است و ما یک کشتی (جنگی) در منطقه (دریای سرخ) داریم که از کشتی‌های (تجاری) ما محافظت می‌کند.

وی همچنین تاکید کرد که رم پیشنهادی برای شرکت در حمله‌ها به مواضع یمنی‌ها دریافت نکرده است، زیرا متحدان ایتالیا به خوبی می‌دانند که دولت برای شرکت در هرگونه اقدام نظامی به حمایت و مصوبه پارلمان نیاز دارد.

پیش از این، پایگاه خبری Euobserver در گزارشی اعلام کرده بود که اتحادیه اروپا حداقل سه کشتی جنگی را تا ماه مارس آتی (اسفند) به دریای سرخ برای مشارکت در ائتلاف نظامی آمریکا برای توقف حمله‌های صنعا به کشتی‌های تجاری اعزام خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه