English

سربازان و تجهیزات آمریکا در خاک دانمارک مستقر می‌شوند

بر اساس توافق امضا شده؛ مته فردریکسن، نخست وزیر دانمارک و ترولز لوند پولسن، معاون نخست وزیر و وزیر دفاع، سربازان و تجهیزات نظامی آمریکا اجازه دارند در خاک دانمارک مستقر شوند.

سربازان و تجهیزات آمریکا در خاک دانمارک مستقر می‌شوند
به گزارش خبرگزاری موج

، مته فردریکسن، نخست وزیر دانمارک و ترولز لوند پولسن، معاون نخست وزیر و وزیر دفاع بر اساس توافق نظامی، سربازان و تجهیزات نظامی آمریکا اجازه دارند در خاک دانمارک مستقر شوند.

این قرارداد ۱۰ ساله پس از امضای قراردادهای مشابه با فنلاند و سوئد توسط ایالات متحده در ماه جاری اعلام شد.

مته فردریکسن، نخست وزیر دانمارک در یک کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: این بدان معناست که سربازان و تجهیزات آمریکایی می‌توانند به طور دائم در خاک دانمارک مستقر شوند.

فردریکسن گفت، این توافق که دانمارک و ایالات متحده مذاکراتش را در فوریه سال گذشته آغاز کردند، اواخر این هفته امضا خواهد شد و زمانی که قوانین لازم حدود یک سال آینده تصویب شود، لازم‌الاجرا خواهد شد.

فنلاند روز دوشنبه یک توافقنامه همکاری دفاعی با ایالات متحده امضا کرد تا به ارتش آمریکا مجوز دسترسی گسترده در سراسر این کشور شمال اروپا در مجاورت مرز طولانی خود با روسیه را بدهد.

سوئد اوایل دسامبر قرارداد مشابهی را امضا کرد و نروژ که مرز کوتاهی با روسیه نیز دارد، در سال ۲۰۲۱ توافقنامه‌ای را با ایالات متحده در مورد نحوه تنظیم فعالیت‌های نظامی آمریکا در خاک خود امضا کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه