English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

۳ نکته در مورد اهمیت راهبردی قدرت موشکی جریان مقاومت فلسطین

«گروه های مقاومت فلسطینی از ابتدای جنگ غزه تاکنون، بیش از 15 هزار موشک را به بخش های مختلف اراضی اشغالی شلیک کرده اند. موشک هایی که هم قلب دشمن را هدف قرار می دهند و هم ماهیت پوشالی ادعاهای پوچ آن را برای افکار عمومی بین المللی و حتی ساکنان فلسطین اشغالی افشا می کنند.»

3 نکته در مورد اهمیت راهبردی قدرت موشکی جریان مقاومت فلسطین
به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج

، همزمان با پایان آتش‌بس موقت در در قالب جنگ غزه و اصرار رژیم‌صهیونیستی بر ادامه جنگ افروزی علیه نوار غزه، گروه های مقاومت فلسطینی بار دیگر در پاسخ به جنایت‌های صهیونیست ها، شهر و شهرک های مختلف اراضی اشغالی را آماج حملات موشکی خود قرار داده‌اند.

در این راستا، چه مناطق مجاور با نوار غزه نظیر شهرک های صهیونیست‌نشینِ زیکیم، سدیروت، عسقلان، و نتیفوت و چه شهرهای بزرگترِ فلسطین اشغالی نظیر تل آویو، با حملات موشکی گسترده مقاومت اسلامی فلسطین رو به رو شده اند. موضوعی که سبب شده تا به صدا در آمدن آژیر خطر در بخش های مختلف اراضی اشغالی، به یک پدیده عادی تبدیل شود و بار دیگر موجی از وحشت، صهیونیست ها را در بر گیرد.

به اذعان آنچه منابع صهیونیست اعلام می‌کنند، از ابتدای جنک غزه تا به امروز، گروه های مقاومت فلسطینی بیش از 15 هزار موشک و راکت را به مناطق مختلف اراضی اشغالی شلیک کرده اند. البته که این آمارها جدای از حملات موشکی گسترده حزب الله لبنان و همچنین انصار االله یمن به عمق اراضی اشغالی است.

در این راستا، بایستی توجه داشت که موشک های گروه های مقاومت فلسطینی، از 3 منظر، اهمیتی راهبردی و قابل تامل در بحبوحه تحولات مهم نظیر جنگ غزه دارند.

 

بیشتر بخوانید:

واکاوی هزارتویِ قدرت اقتصادی قابل‌توجه جنبش حماس

۳ شوک اطلاعاتی بزرگ به رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ غزه

 

اولا، موشک های جریان مقاومت فلسطین به یکی از عینی ترین نمودهای قدرت آن در تحمیل معادلات مطلوب خود به دشمنِ صهیونیست تبدیل شده اند. در این راستا، شاهدیم که در مدت اخیر ارتش اسرائیل به کرات ادعای تسلط کامل بر مناطق شمالی نوار غزه را مطرح کرده است با این حال، مقاومت فلسطینی از این مناطق، اقدام به شلیک موشک به اراضی اشغالی کرده و می کند.

جالب اینکه بسیاری از رسانه های رژیم صهیونیستی نیز در مدت اخیر به کرات به این موضوع اشاره کرده اند که چگونه مقام های ارشد نظامی و سیاسی اسرائیلی از سرکوب حماس سخن می گویند اما هنوز این گروه فلسطینی، به نحوی گسترده اقدام به شلیک موشک به بخش های مختلف اسرائیل می کند؟

از این منظر، قدرت موشکی جریان مقاومت فلسطین عملا به مولفه ای رسواگر برای آن در مواجهه با صهیونیست‌ها تبدیل شده است و تا به اینجای کار رژیم اسرائیل هر کاری توانسته انجام داده اما قادر نبوده روند شلیک موشک‌های مقاومت فلسطین را متوقف کند. موضوعی که خود حامل هزینه های گسترده و قابل تامل راهبردی برای آن است.

دوما: اینکه توان موشکی حماس در بیش از 50 روز اخیر توانسته به خوبی سیلی از وحشت را در میان ساکنان فلسطین اشغالی ایجاد کند. موضوعی که به عنوان مثال سبب شده تا شمار قابل توجهی از ساکنان مناطق جنوبی اراضی اشغالی که هم مرز با نوار غزه هستند، از خانه های خود فرار کنند و به سمت بخش های مرکزی فلسطین‌اشغالی حرکت کنند.

در واقع، توان موشکی حماس، عملا به نیرویی تبدیل شده که فشاری قابل توجه و ملموس را به رژیم اشغالگر قدس از طریق به هم ریختن آرامش روانی ساکنان فلسطین اشغالی تحمیل می کند. مساله ای که در نبردهای میدانی مقاومت فلسطین با صهیونیست ها، به مثابه یک برگ برنده موثر در دستان گروه های فلسطینی عمل می‌کند. جالب اینکه رژیم اشغالگر قدس علی رغم تمامی ادعاهای خود در حوزه های امنیتی و نظامی و اطلاعاتی، هنوز نتوانسته آرامش روانی را به ساکنانی اراضی اشغالی که با حملات موشکی مقاومت اسلامی فلسطین رو به رو هستند، بازگرداند. موضوعی که خود یک شکست بزرگِ دیگر برای صهیونیست ها است.

و در نهایت سوم اینکه صهیونیست ها تاکنون بارها و بارها از پیشرفته بودن سامانه های پدافندی خود در مواجهه با موشک های گروه های مقاومت فلسطین سخن گفته اند و تاکید کرده اند که مثلا سامانه گنبد آهنین رژیم‌صهیونیستی می تواند موشک های گروه‌های مقاومت فلسطینی را به نحوی گسترده سرنگون و خنثی کند. این در حالی است که تاکنون ویدئوهای مختلفی از برخورد موشک های جریان مقاومت فلسطین به بخش های مختلف اراضی اشغالی منتشر شده و حتی اگر تفاسیر صهیونیست ها در مورد مقابله سامانه های پدافندیشان با موشک های شلیک شده توسط گروه های فلسطینی را نیز بپذیریم، باید توجه داشته باشیم که در این زمینه نیز مقاومت اسلامی فلسطین ضربات سهمگینی را به رژیم اشغالگر قدس وارد می کند.

زیرا هزینه تولید موشک های مقاومت در مقایسه با ادوات و موشک های پدافندی که صهیونیست ها بایستی مورد استفاده قرار دهند، بسیار کمتر است و صِرف اینکه اسرائیلی ها مجبور می شوند هزینه‌های زیادی را در این حوزه متحمل شوند، خود از یک ضربه اقتصادی قابل توجه به رژیم صهیونیستی حکایت دارد.

در این چهارچوب، هیچ بعید نیست اگر بگوییم که موشک های گروه های مقاومت فلسطینی، عملا به کابوس صهیونیست ها تبدیل شده اند. کابوسی که هم خانه پوشالی آن ها را هدف قرار می دهد و هم به نحو گسترده ای از ضعف های گسترده آن ها افشاگری می کند و جلوه های ملموسی از وحشت را پیش چشم آن ها می آورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه