English

وزیر خارجه روسیه:

روسیه از پهپادهای ایرانی برای حمله به اوکراین استفاده نمی‌کند

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: ادعای آمریکا درباره استفاده از پهپادهای ایرانی در اوکراین بی‌اساس است.

روسیه از پهپادهای ایرانی برای حمله به اوکراین استفاده نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از تارنمای خبری تِلِریپورت، وزیر امور خارجه روسیه در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: ادعای آمریکا درباره استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در اوکراین بی‌اساس است.

پیشتر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با موضوع اوکراین ادعا کرده بود که روسیه از پهپادهای ایرانی برای حمله علیه اوکراین استفاده می‌کند.

لاوروف در پاسخ به این ادعای وزیر خارجه آمریکا، با اشاره به اینکه ما امروز اظهارات بسیاری از شخصیت‌های مختلف ملی و بین‌المللی را بیان کردیم که هیچ پایه و اساس واقعی ندارند، تاکید کرد: ادعای آمریکا درباره استفاده از پهپادهای ایرانی برای حمله به اوکراین بدون هیچ دلیل و مدرکی بیان شده و بی‌اساس است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده در مورد بسیاری از موضوعات با اشتیاق و حرارت بسیار اعلام موضع می‌کند در حالی که اساسا اصل موضوع بی پایه و اساس است، افزود: بنابراین من نمی‌توانم در مورد مطرح شدن مجدد چنین ادعاهای بی‌اساسی از سوی واشنگتن اظهارنظر کنم.

وزیر خارجه روسیه اظهار کرد: ادعای استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در اوکراین در حالی از سوی کی‌یف مطرح می‌شود که مقامات ایرانی بارها این مساله را رد کرده‌اند و نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز روز ۶ جولای (۱۵ تیر) تاکید کرد که ادعاهای کی‌یف در مورد استفاده از پهپادهای ایرانی در جریان درگیری در اوکراین بی‌اساس است و گفت که حداقل یک پهپاد به من نشان دهید که ثابت کند این پهپاد ما است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه