English

دولت آمریکا مجوز ارسال جنگنده اف-۱۶ به اوکراین را صادر کرد

آمریکا به دو کشور اروپایی اجازه داد جنگنده اف -۱۶ در اختیار ارتش اوکراین قرار دهند.

دولت آمریکا مجوز ارسال جنگنده اف-۱۶ به اوکراین را صادر کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، آمریکا به دو کشور اروپایی اجازه داد جنگنده اف -۱۶ در اختیار ارتش اوکراین قرار دهند.

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن با ارسال جنگنده‌های اف -۱۶ از سوی دو کشور دانمارک و هلند به اوکراین موافقت کرده و این کار پس از تکمیل روند آموزش خلبانان اوکراینی برای استفاده از این جنگنده‌ها صورت می‌گیرد.

در حالی که اوکراین فعالانه به دنبال دستیابی به جنگنده‌های اف -۱۶ ساخت آمریکا است، این مقام دولت آمریکا گفت که واشنگتن به دانمارک و هلند تضمین رسمی داده که آمریکا درخواست انتقال اف -۱۶ به اوکراین را پس از آموزش خلبانان تسریع خواهد کرد.

«ووپکه هوکسترا» وزیر امور خارجه هلند در این باره اعلام کرد که این کشور از تصمیم واشنگتن برای هموار کردن مسیر ارسال جنگنده‌های اف -۱۶ به اوکراین استقبال می‌کند.

«یاکوب المان جنسن» وزیر دفاع دانمارک گفت که دولت این کشور در حال گفتگو با متحدان نزدیک خود درباره ارسال این نوع جنگنده‌ها به اوکراین است.

وزارت دفاع دانمارک نیز روز جمعه اعلام کرد ائتلافی متشکل از ۱۱ کشور آموزش خلبانان اوکراینی را برای پرواز با جنگنده‌های اف -۱۶ اواخر ماه جاری در دانمارک آغاز خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه