English

نشست نتانیاهو و وزیر خارجه انگلیس با محوریت ایران در منطقه برگزار شد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر امور خارجه انگلیس در دیدار در اراضی اشغالی به بیان اظهاراتی ضدایرانی درباره برنامه هسته‌ای و نقش آن در منطقه پرداختند.

نشست نتانیاهو و وزیر خارجه انگلیس با محوریت ایران در منطقه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج، روزنامه صهیونیستی "آروتز شوا" از دیدار بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس خبر داد که به اراضی اشغالی سفر کرده است.

این روزنامه نوشت: نخست‌وزیر در این دیدار بر اهمیت جلوگیری از هسته‌ای شدن ایران و ضرورت متوقف کردن فعالیت‌های ادامه‌دار ایران برای "کارشکنی در ثبات منطقه و جهان" تاکید کرد.

نتانیاهو در حالی با ادعای وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران به رایزنی‌های ضدایرانی با همتایان بین‌المللی‌اش می‌پردازد که رژیمش به عنوان تنها دارنده زرادخانه اتمی در خاورمیانه، امنیت و ثبات آن را تهدید می‌کند.

مقامات ایران تاکید کرده‌اند که تولید و به کارگیری تسلیحات اتمی جایی در برنامه دفاعی ایران ندارد و ماهیت آن، صرفا، صلح‌آمیز است.

افزون بر این، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز تا کنون در گزارش‌های متعددی که از اجرای توافق هسته‌ای و پادمانی در ایران ارائه داده، این ادعا را تایید نکرده است.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه نوشت: نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه انکلیس همچنین درباره افزایش همکاری‌های دوجانبه در زمینه امنیت، فناوری، حوزه‌های اقتصادی، به ویژه هوش مصنوعی گفت‌وگو کردند.

نتانیاهو گفت که انگلیس و رژیم صهیونیستی «روابطی عالی» دارند و این سفر آن را «قوی‌تر» می‌کند.

الی کوهن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز در این سفر با کلورلی دیدار کرده و او را «دوستی واقعی برای اسراییل» خواند.

کوهن گفت: انگلیس یکی از نزدیک‌ترین دوستان اسراییل در جهان و بزرگ‌ترین شریک تجاری ما در اروپا است. ما درباره پیشبرد پروژه‌های اقتصادی و فناوری، پیشبرد توافق تجارت آزاد و مبارزه با تروریسم گفت‌وگو کردیم. من از وزیر امور خارجه برای تعهد انگلیس نشبت به متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران و تعهد آن نسبت به توسعه توافق ابراهیم تشکر کردم.

کلورلی نیز در این سفر گفت که انگلیس و رژیم صهیونیستی برای تامین امنیتشان همکاری نزدیک دارند.

وزیر امور خارجه انگلیس با مطرح کردن اظهاراتی ضد ایرانی وعده داد که لندن و تل‌آویو شراکت امنیتی‌شان را در مواجهه با آنچه «تهدیدهای غیرقابل قبول از سوی ایران» خواند، تقویت خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه