English

پاپ فرانسیس برای اولین بار به زنان در نشست اسقف‌ها حق رای داد

پاپ برای اولین بار به زنان اجازه خواهد داد در یک نشست مهم جهانی اسقف‌های اعظم در ماه اکتبر رای دهند؛ تصمیمی که به عنوان یک گام تاریخی و بی‌سابقه مورد ستایش قرار گرفته است.

پاپ فرانسیس برای اولین بار به زنان در نشست اسقف‌ها حق رای داد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آناتولی، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان تغییراتی را در قوانین حاکم بر «مجمع اسقف‌ها» به عنوان یک نهاد واتیکانی که اسقف‌های جهان را برای جلسات دوره‌ای گرد هم می‌آورد، اعمال کرد که یکی از آن‌ها همین مسئله دادن حق رای به زنان می‌باشد.

همچنین، پاپ فرانسیس طی این تغییرات به ۷۰ عضو غیر اسقف که نیمی از آن‌ها زن هستند اجازه مشارکت در این مجمع (۱۰ اکتبر) را خواهد داد و آن‌ها نیز حق رای خواهند داشت.

از زمان دومین شورای واتیکان و نشست‌های مربوط به دهه ۱۹۶۰ که موجب مدرن‌سازی کلیسا شد، پاپ‌ها، اسقف‌های جهان را برای چند هفته جهت بحث و رایزنی پیرامون موضوعات خاص به رم دعوت می‌کنند.

پایان این نشست‌ها، اسقف‌ها به پیشنهادات خاصی رای می‌دهند و آن را به پاپ ارائه می‌دهند. زنان کاتولیک مدتهاست که تقلیل نقش زن را مورد انتقاد قرار داده‌اند؛ اما این بار تغییرات پاپ را به عنوان اقداماتی در جهت درست تحسین می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه