English

سفیر واتیکان در تهران:

دیالوگ با اندیشمندان شیعه برای ما مهم است / همه با هم برادریم

اسقف اعظم آندزه یوزویچ در دیدار رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها گفت: دیالوگ با اندیشمندان شیعه برای ما مهم است و تلاش خواهیم کرد در اولین فرصت این امر مهم تحقق یابد. عالیجناب پاپ فرانسیس نیز بر تداوم این گفت‌وگوها تأکید دارند.

دیالوگ با اندیشمندان شیعه برای ما مهم است / همه با هم برادریم

به گزارش خبرگزاری موج، علی‌اکبر ضیایی، رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و هیأت همراه ضمن حضور در سفارت واتیکان در ایران با اسقف اعظم آندره یوزویچ، سفیر واتیکان دیدار و گفت‌وگو کردند.

اسقف اعظم آندزه یوزویچ، سفیر واتیکان در ایران گفت: دیالوگ با اندیشمندان شیعه برای ما مهم است و تلاش خواهیم کرد در اولین فرصت این امر مهم تحقق یابد. عالیجناب پاپ فرانسیس نیز بر تداوم این گفت‌وگوها تأکید دارند.

وی ادامه داد: باید در گفت‌وگوها به مسائل اجتماعی و مبتلا به جهان امروز بپردازیم و به مشکلات واقعی توجه داشته باشیم چراکه دنیای امروز با چالش‌ها و مشکلات فراوانی روبرو است و اگر اینگونه پیش برود ممکن است به وخامت بیشتر بیانجامد.

سفیر واتیکان در تهران اظهار داشت: همه با هم برادریم و فارغ از هر مذهبی همه انسانیم و شایسته است با یکدیگر برای صلح همکاری کنیم. صلح با منازعه، درگیری و دامن زدن به اختلافات تحقق نمی‌یابد.

 

سال آینده میزبان رهبران دینی جهان در تهران هستیم

 

ضیایی در سخنانی، با تشریح گفت‌وگوهای دینی جمهوری اسلامی ایران با مراجع ادیان و آئین‌های مختلف، به سابقه گفت‌وگوی دینی با واتیکان اشاره و از برگزاری موفق یازده دور گفت‌وگوی دینی فی مابین در سه دهه گذشته به عنوان یکی از موفق‌ترین نمونه‌های ارتباطات و تعاملات بین الادیانی به نیکی یاد کرد.

رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها افزود: دور دوازدهم گفت‌وگوها به دلیل کسالت عالیجناب کاردینال آیوسو گیسو، رئیس نهاد گفت‌وگوی ادیان واتیکان با تعویق روبرو شد و از اینکه مطلع شدیم دوره نقاهت ایشان سپری شده و به فعالیت‌های عادی خود بازگشته‌اند، بسیار مسروریم.

وی در عین حال، گفت: گفت‌وگوی رهبران دینی فراتر از دنیای سیاست باعث تفاهم و همکاری صمیمانه در سطوح مختلف می‌شود.

ضیایی ادامه داد: با پیشنهاد دکتر رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در سفر به نیویورک برای شرکت در هفتاد و هفتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد مبنی بر برگزاری اجلاس بین‌المللی رهبران ادیان جهان در ایران، فراهم آوردن زمینه برگزاری این اجلاس برای سال آینده بر عهده این مرکز گذارده شده و میزبان رهبران دینی جهان در تهران خواهیم بود.

رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها ابراز کرد: در خلال این گفت‌وگوها می‌توانیم به راهکارهایی برای همکاری در زمینه مباحث و موضوعات مهم امروز جهان از جمله موضوع هجوم بی دینی به جوانان، محیط زیست، خانواده و دیگر موارد گفت‌وگو بپردازیم و از تجارب یکدیگر در این زمینه‌ها استفاده کنیم.

هایده رمضان‌رستم‌آبادی، رئیس گروه گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت کاتولیک مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها با اشاره به تجربیات کسب شده در یازده دور گفت‌وگوی دینی فی مابین، گفت: با مروری بر محتوای این گفت‌وگوها به نکات ارزشمندی در زمینه موضوعات متعدد و متنوعی از سوی اندیشمندان مسلمان و مسیحی کاتولیک می‌رسیم که بر مشترکات فراوانی در الهیات مسیحی و کلام اسلامی تأکید و همچنین دغدغه‌های مشترک در خصوص مسائل روز جهان مطرح شده است، لذا می‌توان خروجی این یازده دور گفت‌وگوی دینی را پایه‌ای برای گفت‌وگوهای آینده در نظر بگیریم.

شایان ذکر است، در این دیدار علی‌اصغر عامری، معاون مرکز مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها و مارتین پینه، رایزن سفارت واتیکان در ایران حضور داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه