English

رهبر واتیکان اعلام کرد:

پایان خشونت و ارج گذاری به حقوق بشر را خواستار شد

پاپ فرانسیس رهبر واتیکان در بخش کوتاهی از سخنان هفتگی اش به زبان اسپانیولی در برابر هزاران تن در میدان سن پیتر، خواستار پایان خشونت در ناآرامی های پرو که در چند هفته گذشته، نزدیک به ۵۰ قربانی گرفته است و رعایت حقوق بشر شد.

پایان خشونت و ارج گذاری به حقوق بشر را خواستار شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز؛ پاپ با اصلیت آرژانتینی که بیشتر سخنانش را به ایتالیایی بیان می کند، ضمن مخالفت با خشونت، گذشته از اصل و سرچشمه آن و قتل و کشتار، افزود: خشونت، امیدواری به یافته شدن راه حل عادلانه برای مشکلات را نابود می کند.

رهبر کلیسای کاتولیک از همه طرف های درگیر در پرو درخواست کرد با ارج نهادن کامل به حقوق بشر و حکومت قانون، مسیر گفتگو میان برادران هم میهن را برگزینند. آتش اعتراض ها در پرو از هنگام برکناری پدرو کاستیلو رئیس جمهوری این کشور در دسامبر پس از تلاش برای انحلال مجلس قانونگذاری برای جلوگیری از استیضاح خود شعله ور شده است.

از هنگام اوج گیری تنش ها در روز جمعه و درگیری ماموران پلیس با معترضان و استفاده از گاز اشک اور برای پراکنده کردن تظاهرکنندگانی که هم زمان با برپا کردن آتش‌سوزی در خیابان ها، بطری شیشه ای و سنگ پرتاب می کردند، ده ها تن زخمی و مصدوم شده اند. این ناآرامی ها که تا روزهای اخیر در جنوب پرو متمرکز بود، دولت را وادار به تمدید دوره وضع اضطراری در ۶ منطقه و نادیده گرفتن رعایت حقوق بشر کرده است.

فرانسیس خواستار صلح و بخشش دوسویه درمیانمار شد که حملات هوایی روزهای گذشته نیروهای مسلح به یک روستا در مرکز این کشور، جان دستکم هفت غیرنظامی را گرفته است.

میانمار از هنگام سرنگونی دولت منتخب با آرای همگانی در فوریه ۲۰۲۱ توسط نیروهای ارتش، دچار درگیری شده و جنبش های مقاومت که برخی مسلح هستند در این کشور جنوب شرقی آسیا پدیدار شده که نیروهای ارتش با جنگ افزار مرگبار با آنها رویاروی می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه