English

رژیم صهیونیستی حملات جدید را به غزه شروع کرد/ مقاومت پاسخ کوبنده داد

بنا به گزارش رسانه ها رژیم صهیونیستی حملات جدیدی را علیه مراکز حماس در نوار غزه آغاز کرده است.

 رژیم صهیونیستی حملات جدید را به غزه شروع کرد/ مقاومت پاسخ کوبنده داد

به گزارش خبرگزاری موج ، در پی حملات موشکی پنجشنبه به شمال سرزمین های اشغالی که از لبنان صورت گرفت، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه داد و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم به حملات صورت گرفته پاسخ میدهد. 

حملات جدید رژیم صهیونیستی به غزه

در پی این رویدادها گزارش شده این رژیم حملات تازه ای را علیه مراکز حماس در نوار غزه آغاز کرده که مسئول شلیک راکتها به شمال فلسطین اشغالی در روز پنجشنبه معرفی شده است. 

به گزارش رسانه ها شمال تا جنوب نوار غزه آماج حملات هوایی صهیونیست ها قرار گرفته است و گروه های فلسطینی نیز به شلیک موشکهای ضد هوایی پرداخته اند.

همچنین گروه های مقاومت فلسطینی در پاسخ شهرک های اسراییلی را با موشک های خود هدف قرار داده اند.

همچنین گروه های مقاومت فلسطینی در پاسخ، شهرکهای اسراییلی از جمله سدیروت و عسقلان را با موشک های خود هدف قرار دادند. مقامات رژیم صهیونیستی از ساکنان شهرک ها خواستند به هیچ وجه از پناهگاه ها خارج نشوند.

پاسخ مقاومت

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه ای مدعی شد دو مرکز ساخت سلاح در غزه را هدف قرار داده است.

رادیو سراسری رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سامانه گنبد آهنین حدود ۲۰ راکت شلیک شده به سمت سدیروت و شهرک‌های صهیونیستی مجاور غزه را رهگیری کرده است.

اما شلیک موشک های فلسطینی از جنوب لبنان به سمت اراضی تحت اشغال به وضوح توانایی مقاومت در به دست گرفتن کنترل صحنه نظامی را نشان می دهد.

آنچه اتفاق افتاد از نظر حجم زیاد موشک های شلیک شده به سرزمین های تحت اشغال، در قوی‌ترین و بالاترین سطح خود از سال 2006 بود.

همچنین این اقدام یک پیام روشن برای اشغالگران صهیونیستی داشت که بدانند تداوم حمله به بیت المقدس و مسجد الاقصی بدون مجازات نخواهد ماند.

نکته مهم دیگر این که با ترسی که از طریق پرتاب موشک های فلسطینی به جان صهیونیست ها می افتد، حساب کار دستشان خواهد آمد، به این معنی که به خوبی دریافتند ابتکار عمل در دست مقاومت فلسطین است و با توجه به اهدافش، این موقعیت خود را حفظ خواهد کرد.

در ساعت ۳:۱۵ : یواو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که این رژیم برای تمامی احتمالات آماده است.

همچنین جنگنده‌های‌ اسرائیلی خانه‌ای مسکونی را در محله شجاعیه در شرق غزه بمباران و با خاک یکسان کردند.

پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی نیز یک پایگاه مقاومت را در شرق بیت حانون در شمال نوار غزه هدف قرار دادند.

به گزارش الجزیره در عملیات نظامی اسرائیل موسوم به «دست نیرومند» تاکنون گزارشی از تلفات یا مجروحان گزارش نشده است، اما حداقل پنج سایت در این حمله هدف قرار گرفته اند؛ از جمله زمینهای کشاورزی در بیت حانون در شمال نوار غزه، دو مکان در جنوب شهر غزه، زمینهای کشاورزی در شرق محله الزیتون در نزدیکی شهر غزه و یک سایت در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه.

همزمان گزارش شد گروهی از مردم فلسطین در حالی که غزه آماج حملات بود در مسجدالاقصی تجمع کرده و شعار "روح و خون ما فدای تو ای اقصی" سردادند.

در ساعت ۴:۴۵ : رژیم صهیونیستی به اهدافی در جنوب لبنان و منطقه صور حمله هوایی و موشکی کرد اما به گزارش المیادین تلفاتی نداشته است. این حمله ظاهرا به مراکز و زیرساختهای حماس در جنوب لبنان بوده است.

در ساعت ۵:۱۵ : در حمله جدیدی به نوار غزه سایت نظامی بدر و یک پایگاه مقاومت در خان یونس بمباران شد.

 

اسرائیل دولت لبنان را مسئول شلیک راکت به اراضی اشغالی دانست

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد: دولت لبنان مسئول هر آن چیزی که در اراضی آن رخ می‌دهد از جمله شلیک راکتها به اراضی اشغالی است.

ارتش رژیم صهیونیستی در عین حال تهدید کرد که به حماس اجازه نخواهد داد که از لبنان دست به اقداماتی بزند.

 

اوضاع در مرز لبنان با فلسطین اشغالی "شکننده" است

منابع خبری لبنان گزارش دادند همچنان اوضاع در مرز لبنان با فلسطین اشغالی پس از حملات موشکی روز گذشته و حملات توپخانه‌ای اسرائیل، شکننده است.

این گزارش ها همزمان با آماده باش اسرائیل در مناطق خطوط مقدم منتشر می شود.

 

اوضاع در قدس اشغالی بحرانی است

منابع خبری اوضاع در شهر قدس اشغالی را بحرانی توصیف کردند.

گزارش‌ها حاکی است که پلیس اسرائیل 2300 نفر از نیروهای خود را در شهر قدس مستقر کرده است.

پلیس رژیم صهیونیستی با ایجاد موانع امنیتی محورهای اصلی منتهی به بخش قدیمی قدس را بسته است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی هم اعلام کردند: اوضاع در زمان حاضر در قدس به‌شدت در آستانه برگزاری نماز جمعه بحرانی و متشنج است.

هزاران فلسطینی امروز جمعه با وجود محدودیت‌های رژیم صهیونیستی علیه نمازگزاران برای ورود به مسجدالاقصی، نماز صبح را در این مسجد مقدس اقامه کردند. نمازگزاران فلسطینی بعد از اقامه نماز ضمن سر دادن شعارهایی در حمایت از مسجدالاقصی، تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه را به شدت محکوم کردند.

امروز جمعه شعارهایی به‌دنبال برگزاری نماز صبح در مسجدالاقصی در حمایت از غزه و محمد الضیف فرمانده مقاومت در محوطه‌های مسجدالاقصی سر داده شد.

 

حماس: مردم فلسطین در مسجدالاقصی حضور خواهند یافت

«عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس رژیم اشغالگر را مسئول کامل حمله وحشیانه نظامیان اشغالگر به نمازگزارانی دانست که رهسپار مسجدالاقصی می‌شوند.

این مقام حماس گفت: این حملات در راستای جنایات اشغالگران و اقدامی خطرناک است.

وی افزود: مردم ما در مسجدالاقصی حضور خواهند یافت و با زورگویی اشغالگران مقابله و از مسجدالاقصی با خون و جانهای خود دفاع خواهند کرد.

 

تظاهرات ساکنان اراضی اشغالی در محکومیت تجاوزات صهیونیست‌ها

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد جمعه اعلام کردند که 12 جوان فلسطینی را در جریان اعتراضات در مناطق عرب‌نشین در داخل اراضی اشغالی بازداشت کرده‌اند.

این تظاهرات فلسطینی‌ها داخل اراضی اشغالی در محکومیت حملات اشغالگران به مسجدالاقصی و معتکفین در آن رخ داده است.

 

حمله نظامیان صهیونیست به شهرکی در قدس اشغالی

منابع محلی اعلام کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی به شهرک «الرام» در شمال قدس حمله ور شده و منزلی را در این شهرک به محاصره درآورده‌اند. این منابع از درگیری و تیراندازی به سمت نظامیان صهیونیست در جریان این حمله هم خبر دادند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه