English

چین بزرگترین شیوع کننده کرونا در جهان

چین با حدود ۲۵۰ میلیون ابتلا در ماه اخیر، گرفتار بزرگترین شیوع کرونا در جهان است و مقامات چین سعی دارند که شرایط را وخیم نشان ندهند.

چین بزرگترین شیوع کننده کرونا در جهان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه دویچه وله، در شرایطی که رسانه‌های جهان از ابتلای ۲۵۰ میلیون نفر به کرونا در چین طی هفته‌های آغازین ماه دسامبر خبر می‌دهند، به نظر می‌رسد مقامات چین سعی دارند شرایط را چندان وخیم نشان ندهند.

چین در حال مقابله با موج فزاینده‌ی موارد ابتلا به کرونا است و گزارش‌های جدید رسانه ها، گستردگی شیوع را نشان می‌دهد. «بلومبرگ» و «فایننشال تایمز»، به نقل از یک گزارش دولتی افشا شده، گزارش دادند در حدود ۲۵۰ میلیون نفر طی هفته‌های آغازین ماه دسامبر به کرونا مبتلا شده اند. اما به نظر می‌رسد مقامات چین می‌خواهند شدت موج اخیر را کم اهمیت جلوه بدهند. با وجود افزایش در تعداد مبتلایان، آن‌ها هنوز گزارشی درباره‌ی تلفات جدید کرونا ارائه نکرده اند، هر چند ظرفیت بیمارستان‌ها و سردخانه‌ها در حال تکمیل شدن است.

روبی هوآنگ، استاد دانشگاه ملی تایوان گفت: به نظرم، تعداد موارد ابتلای واقعی و مرگ و میر هر چقدر هم که باشد، نکته‌ی اصلی این است که این آمار و ارقام اصولاً چقدر صحت دارد. چون ما می‌دانیم که تعریف کشور چین از مرگ بر اثر کرونا با نقاط دیگر تفاوت دارد. آن‌ها تعریف مرگ بر اثر کرونا را فقط به عوارض وارده به ریه محدود کرده اند و به همین علت ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که نرخ مرگ و میر‌های دیگر مرتبط به کرونا، گزارش نشده باشد.

درباره‌ی رقم اعلام شده‌ی ۲۵۰ میلیون مورد ابتلا، می‌توان گفت که امکان چنین میزان ابتلایی وجود دارد، اما سوال این است که این رقم چطور مشخص شده است؛ آیا آزمایش «پی سی آر» (PCR) انجام شده است یا موارد ابتلا صرفاً براساس علائم گزارش شده اند؟ ما اطلاعاتی در این زمینه نداریم. پس دوباره شاهد آن هستیم که آمار و ارقام، شفاف نیستند. به نظرم، جهان باید از چین بخواهد که آمار و ارقام شفاف تری ارائه بدهد تا ما بتوانیم گستره‌ی شیوع را مورد ارزیابی قرار بدهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه