English

وکیل اردوغان خبر داد؛

شکایت رئیس جمهور ترکیه از سیاستمداری که به او لقب "موش"داد

رجب طیب اردوغان از سیاستمدار آلمانی که او را "موش فاضلاب" خواند،‌ شکایت کرد.

شکایت رئیس جمهور ترکیه از سیاستمداری که به او لقب "موش"داد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، وکیل رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که در کلن مستقر است، به مجله اشپیگل گفت: این شکایت کیفری در شهر "هیلدس‌هایم" تشکیل شده است و از آنجایی که کرامت انسانی اردوغان به خاطر این اظهارات وولفگانگ کوبیکی، نایب رئیس پارلمان آلمان از حزب دموکرات‌های آزاد زیر سوال رفته و عزت و احترام او خدشه‌دار شده است، در این شکایتنامه کوبیکی به توهین و افترا متهم شد.

وی افزود: این شکایتنامه علیه کوبیکی از حزب دموکرات‌های آزاد که با حزب چپ میانه سوسیال دموکرات‌های اولاف شولتس، صدراعظم آلمان  و حزب حامی محیط زیست سبزها در ائتلاف است، تنظیم شده است.

در این شکایت آمده است: واژه "موش فاضلاب" باید به گونه‌ای درک شود که نشان دهد اردوغان فردی است "که از نظر اخلاقی نادیده گرفته شده، از نظر اخلاقی تحقیر شده و منزجر کننده خطاب شده است".

دولت ترکیه در حال حاضر سفیر آلمان در آنکارا را به خاطر این اظهارات احظار کرده است.

کوبیکی در حالی که برای انتخابات آتی در ایالت ساکسونی سفلی مبارزه می‌کرد، این اظهارات را در رابطه با سیاست اردوغان درباره سوق دادن آوارگان سوری به طرف اتحادیه اروپا مطرح کرد.

در این شکایتنامه همچنین آمده است: کوبیکی به صورت غیرمستقیم اردوغان را به استفاده از آوارگان و مهاجران به عنوان سلاحی برای اعمال فشار بر غرب متهم کرده است؛ اتهامی که به گفته وکیل اردوغان صحت ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه