English

واکنش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به سخنان اردوغان

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیامی به سخنان اردوغان واکنش نشان داد.

واکنش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به سخنان اردوغان

به گزارش خبرگزاری موج قم، متن پیام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به شرح زیر است:

این اظهارات که ناشی از تفکر پوچ سلطه گری و بلند پروازی های اردوغان در ترسیم اندیشه نوعثمانی گری و کسب قدرت منطقه ای است به سرنوشت موهوم و تاریکی دچار خواهد شد.

پیام می افزاید: پیوند های سیاسی آلوده دولت ترکیه با اسرائیل و دشمنان مقاومت و همچنین حرکت در مسیر فتنه انگیزی های استکبار در سوریه، عراق و قفقاز نشان از اعتماد به دشمنان امت اسلامی و دوری از ملت‌های مسلمان دارد.

پیام حاکی است: حمایت‌ها و همراهی‌های ایران خطر سقوط را از دولت اردوغان در کودتای سال ۲۰۱۶ دور کرد، حال آیا این سخنان حاشیه دار با منطق قدرشناسی و منش همسایگی و حسن همجواری سازگار است؟

در ادامه پیام تصریح شده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکومیت هرگونه کلام مداخله جویانه و تعرض به تمامیت ارضی و حریم مقدس جمهوری اسلامی ایران، اعلام می‌دارد: ایران یکپارچه، در وحدتی بی‌نظیر و مستحکم تمام قومیت‌ها و تفاوت‌های فرهنگی را در کنار خود همچون یک فرصت و موهبت می‌داند و تنوع اقوام را در وحدت ایمانی و ملی به یک قدرت فرهنگی تبدیل کرده است.

پیام ادامه یافته است: نگاه اسلامی، برادری و همدلی اقوام ایرانی، حقیقتی پایدار و ماندگار است و آذربایجان عزیز که بخشی از هویت، فرهنگ و تمدن ایران ماست برای همیشه ایرانی باقی خواهد ماند.

جب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به تازگی شعری را درباره رودخانه ارس در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان خواند که مضمون مداخله جویانه در امور کشورمان داشت. 

این اقدام رییس جمهوری ترکیه، با واکنش گسترده در سطح رسمی و مردمی در ایران مواجه شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه