English

وزارت دفاع روسیه:

چهار هزار نظامی اوکراینی در درگیری های اخیر کشته شدند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، طی درگیری‌های اخیر بیش از چهار هزار نظامی اوکراینی کشته و هشت هزار نفر هم زخمی شدند.

چهار هزار نظامی اوکراینی در درگیری های اخیر کشته شدند

به گزارش خبرگزاری موج، در ادامه اطلاع رسانی وزارت دفاع روسیه درباره وضعیت میدانی درگیری‌ها در اوکراین، سخنگوی این وزارتخانه آماری تازه درباره تلفات نظامیان اوکراینی طی درگیری‌های چهار روز اخیر منتشر کرد.

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه (امروز) اعلام کرد که طی درگیری‌های چهارم تا هشتم سپتامبر (۱۳ تا ۱۷ شهریور ماه) بیش از چهار هزار نظامی عضو نیروهای مسلح اوکراین کشته و بیش از هشت هزار نفر هم زخمی شدند.

به گزارش شبکه راشا تودی روسیه، ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع این کشور در تازه‌ترین گزارش میدانی خود درباره به تعداد تلفات اوکراین طی درگیری‌های اخیر اشاره کرد.

اظهارات این مقام ارشد روسیه در حالی مطرح شده که طی روهای اخیر درگیری‌ها بین دو طرف به ویژه در منطقه شرقی دونباس شدت یافته و خبرساز شده است.

مقام‌های اوکراینی طی روهای اخیر از بازپس گیری اراضی در مناطقی از دونتسک از قبیل خارکیف خبر داده بودند و مقام‌های وزارت دفاع روسیه، روز گذشته تسلط ارتش اوکراین بر مناطقی از خارکیف را تایید کردند.

 وزارت دفاع روسیه روز گذشته ضمن تایید عقب نشینی نیروهای این کشور از مواضع متعددی در خارکیف اعلام کرده بود: «در راستای دستیابی به اهداف عملیات نظامی ویژه، تصمیمی برای بازتجمع نیروها در مناطق بالاکلیا و ایزیوم برای تقویت تلاش‌ها به سوی دونتسک اتخاذ شده است».

سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین اضافه کرد: «نیروهایی که در منطقه مستقر شده‌اند طی سه روز گذشته در مناطق جمهوری خلق دونتسک مستقر شده‌اند».

پیش از این، وزارت دفاع انگلیس طی بیانیه روز شنبه (دیروز) خود مدعی شده بود که نیروهای اوکراینی توانسته‌اند پنجاه کیلومتر در خاک این کشور پیشروی کنند.

بنا بر روایت این وزارتخانه، اوکراینی‌ها در حال حرکت به سمت شهر «کوپیانسک» هستند که تصرف آن تأثیر چشمگیری در جنگ خواهد گذاشت زیرا خطوط پشتیبانی روس‌ها به سمت خط مقدم دونباس از این ناحیه عبور می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی