English

مقامات ارشد تأیید کردند؛

آمریکا، ارتش اوکراین را با موشک‌های ضد رادار تجهیز کرد

مقام ارشد آمریکا می‌گوید واشنگتن موشک‌های ضد رادار مافوت صوت را در اختیار ارتش اوکراین قرار داده و مدعی شد احتمالا باعث تغییراتی در تحولات میدانی نبرد و مقابله با نیروهای روسیه خواهد شد.

آمریکا، ارتش اوکراین را با موشک‌های ضد رادار تجهیز کرد

 

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از یاهونیوز، مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا تأیید کردند که این کشور موشک‌های ضدرادار مافوق صوت را در اختیار ارتش اوکراین قرار داده است.

«کالین کاهل»، معاون سیاسی وزیر دفاع آمریکا دراین‌باره گفت: ما شماری از موشک‌های ضد رادار را در اختیار اوکراین قرار داریم که می‌توان آنها را از هواپیماهای اوکراینی شلیک کرد و تأثیراتی بر رادارهای روسیه خواهند داشت.

 این مقام آمریکایی مشخص نکرده که چه نوع موشک ضد راداری در اختیار ارتش اوکراین قرار گرفته، اما برخی گزارش‌ها می‌گویند موشک‌های ضدرادار ای‌جی‌ام -۸۸ هم‌اکنون در اوکراین استفاده می‌شود. این نوع موشک گرچه شاید در کل تأثیر محدودی داشته باشد، اما نگرانی به نگرانی‌های دیگر نیروهای روسیه اضافه خواهد شد.

 حضور این نوع موشک ضد رادار برای رادارهای ضد هوایی روسیه مشکل‌آفرین است که باید در برابر بالگردها و جت‌های اوکراینی دفاع یا موقعیت توپخانه‌ها و آتش‌بارهای اوکراینی از جمله پرتاب‌گرهای چندمنظوره آمریکایی را شناسایی کنند.

از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای غربی، برای توقف پیشروی ارتش روسیه، علاوه بر اعمال تحریم‌های شدید علیه مسکو، تاکنون میلیاردها دلار کمک تسلیحاتی و مالی در اختیار دولت و ارتش اوکراین قرار داده‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه