English

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه:

هدف نبرد اوکراین ممانعت از جنگ جهانی سوم بود

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه تاکید کرد که عملیات کشورش در اوکراین با هدف جلوگیری از شروع جنگ جهانی سوم و نابودی جهان است.

هدف نبرد اوکراین ممانعت از جنگ جهانی سوم بود

به گزارش خبرگزاری موج، معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه گفت که مسکو عملیات نظامی خود در اوکراین را متوقف نخواهد کرد، حتی اگر کی‌یف رسما از تمایل خود برای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دست بردارد.

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه و نخست وزیر سابق این کشور در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانسوی "LCI" گفت که روسیه آماده است تا تحت شرایط خاصی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفتگو کند.

مدودف گفت: لغو عضویت اوکراین در ناتو اکنون حیاتی است، اما واقعا برای صلح کافی نیست.

توقف جنگ

وی افزود که روسیه تا رسیدن به اهدافش به عملیات خود ادامه خواهد داد.

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه تاکید کرد که عملیات کشورش در اوکراین با هدف جلوگیری از شروع جنگ جهانی سوم و نابودی جهان است.

وی گفت: امیدوارم وارد جنگ جهانی سوم نشده باشیم و اوضاع تا کنون تحت کنترل است.  اگرچه اگر نگاهی به کتاب مقدس بیندازیم که گفته شده "اولین فرشته شیپور خود را به صدا درآورد و تگرگ و آتش آمد" باید گفت حداقل فرشته اول در شیپور خود دمیده، اما پایان جهان هنوز فرا نرسیده است و امیدواریم نیاید. ما باید هر کاری که می توانیم برای جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم انجام دهیم و سیاست کشور ما نیز در این راستا است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می‌گوید که می‌خواهد نازیسم را در اوکراین از بین ببرد. این درحالی است که کی‌یف و غرب مدعی هستند که این "بهانه‌ای بی اساس برای شروع جنگ" است.

روسیه و اوکراین پس از آغاز جنگ در ۲۴ فوریه، چندین دور گفت‌وگو کردند، اما هیچ پیشرفتی نداشته‌اند.

مدودف گفت: "این (مذاکرات) به چگونگی پیشرفت رویدادها بستگی دارد. ما قبلاً برای ملاقات با (زلنسکی) آماده بودیم."

او همچنین در اظهارات خود گفت که تسلیحات آمریکایی که قبلاً به اوکراین عرضه شده است، از جمله سامانه‌های هیمارس، هنوز تهدیدی واقعی ایجاد نکرده است.

وی در عین حال گفت اگر ایالات متحده تسلیحاتی بفرستد که بتواند اهدافی را در فواصل دورتر هدف قرار دهد، ممکن است اوضاع تغییر کند. به این معنا که وقتی موشکی برای مسافت ۷۰ کیلومتر پرتاب می‌شود، یک چیز است اما زمانی که فاصله بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر است، یک چیز دیگر است و تهدیدی مستقیم برای اراضی روسیه خواهد بود.

سلاح هسته‌ای

مدودف در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به سوالی درباره احتمال استفاده روسیه از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی گفت: دکترین نظامی کشورمان در این زمینه مخفی نیست و سند خاصی در این باره به نام "مبانی سیاست دولت در زمینه بازدارندگی هسته ای" وجود دارد. این سند شامل 4 اصل برای استفاده از تسلیحات هسته‌ای است که شامل قرار گرفتن روسیه در معرض پرتاب موشک‌های هسته‌ای، استفاده از سلاح هسته‌ای، ضربه زدن به زیرساخت‌های فرماندهی سلاح‌های هسته‌ای یا سایر اقداماتی است که موجودیت روسیه را تهدید می‌کند. اما تاکنون چنین اقداماتی را رصد نکرده ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه