English

رافائل گروسی:

امیدوارم در سریع‌ترین زمان ممکن به ایران بروم

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به اینکه اقدام ایران در توقف فعالیت دوربین‌های نظارتی اقدامی منفی است گفت: امیدوارم که در سریع ترین زمان ممکن به ایران سفر کنم.

امیدوارم در سریع‌ترین زمان ممکن به ایران بروم

به گزارش خبرگزاری موج، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی صبح امروز در گفت وگو با شبکه الجزیره گفت: عملیات بازرسی به ایران کمک می‌کند و به آن فرصت می‌دهد که حرف‌های خود مبنی بر عدم مخفی کردن چیزی در برنامه هسته ای‌اش را اثبات کند.

گروسی در ادامه خاطرنشان کرد: ایران باید همواره بر بازرسی بی طرفانه و متعادل حساب باز کند و این مساله ای است که تنها آژانس بین المللی انرژی اتمی می تواند انجام دهد.

مدیرکل آژانس همچنین گفت: اقدامات اخیر ایران تاثیر منفی بر مذاکرات وین خواهد گذاشت.

وی گفت: امیدوارم که در سریع ترین وقت ممکن به ایران سفر کنم. از سرگیری مذاکرات هسته‌ای امری بسیار ضروری است و این گزینه عاقلانه‌ترین گزینه است.

رافائل گروسی در پایان تاکید کرد که تنش‌هایی میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی وجود دارد اما همواره راهی برای تفاهم وجود  دارد .

به گزارش ایسنا، سازمان انرژی اتمی اخیرا با انتشار ویدیویی از خاموشی تعداد قابل توجهی از دوربین های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی خبر داد. در این ویدیو نشان داده می شود که اپراتورها، برق متصل به دوربین های فراپادمانی را قطع می کنند.

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه قطعنامه ارائه شده علیه ایران توسط آلمان، فرانسه، انگلیس و آمریکا را تصویب کرد.

۳۰کشور رای موافق، ۲ کشور (چین و روسیه) رای مخالف و ۳ کشور (هند، لیبی و پاکستان) رای ممتنع دادند.

در پیش‌نویس این قطعنامه آمده است: شورای حکام از ایران می‌خواهد که هرچه فوری برای اجرای تعهدات قانونی‌اش اقدام و بدون اتلاف وقت به پیشنهاد مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای همکاری بیشتر جهت شفاف‌سازی و حل‌وفصل مسائل باقی‌مانده پادمانی عمل کند.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی روز چهارشنبه اعلام کرد: تصمیم بر این شد تا بخشی از همکاری های فراتر از پادمان که جزو تعهدات ما نبود و بر مبنای حسن نیت انجام می شد، متوقف شود مثلا ضبط برخی از فعالیت ها توسط دوربین های آژانس و دستگاه سنجش غنای بر خط و فلومتر آژانس در ایران.

کمالوندی گفت که امروز دستور داده شد تا فعالیت این دوربین ها قطع شود، البته در گذشته هم قرار نبود اطلاعات این دوربین ها مگر در حالت پذیرش شرایط ایران، به آن ها داده شود. مبنای این کار هم قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی