English

اولیانوف:

پیش‌نویس قطعنامه غرب علیه ایران بی‌معنی است

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش در پیامی توییتری پیش نویس قطعنامه کشورهای غربی علیه ایران را بی معنی توصیف کرد.

پیش‌نویس قطعنامه غرب علیه ایران بی‌معنی است

به گزارش خبرگزاری موج، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش در پیامی توییتری به احتمال مطرح شدن قطعنامه انتقادی کشورهای غربی علیه ایران در نشست روز دوشنبه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پرداخت.

وی در این پیام توییتری نوشت: «در واقع، پیش نویس قطعنامه غربی‌ها درباره ایران بی معنی است چون هیچ اثر مثبتی بر روابط میان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران نخواهد داشت».

اولیانوف در ادامه نوشت: «اگر کشورهای غربی خواستار ارسال سیگنالی درباره ضرورت تعامل نزدیک هستند (که روسیه از آن حمایت می‌کند) این می‌تواند به صورت شفاهی نیز صورت بگیرد».

وی امروز و در پیام توییتری دیگری هشدار داده بود:‌ «در صورتی که هفته بعد (دوشنبه این هفته) شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه غرب درباره ایران را بپذیرد، چشم انداز تکمیل موفقیت آمیز گفت‌وگوهای وین برای احیای برجام مبهم‌تر خواهد شد».

اولیانوف در ادامه تاکید کرد: «اگر اتحادیه اروپا خواستار رسیدن به توافق است، باید (به جای یک قطعنامه) تلاش‌های دیپلماتیک بیشتری انجام بگیرد».

قرار است دوشنبه این هفته ۱۶ خرداد ماه نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار شود. خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه ۱۱ خرداد ماه گزارش داد آمریکا و سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان،‌ فرانسه و انگلیس) قصد دارند در این نشست با صدور قطعنامه‌ای از ایران بابت آنچه «عدم همکاری با آژانس اتمی» خوانده شده انتقاد کنند.

مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از چند ماه پیش دچار وقفه شد. دولت آمریکا از زمان آغاز این مذاکرات به جای پیشنهاد دادن ابتکارهای عملی برای پیشرفت گفت‌وگوها بارها تلاش کرده طرف‌های مختلف را به کند کردن روند مذاکرات و ایجاد مانع بر سر راه آن متهم کند.

یکی از دلایل عدم انجام اقدامات لازم از سوی طرف‌های آمریکایی در مذاکرات وین مخالفت‌های نماینده‌های کنگره با سیاست‌های دولت بایدن در خصوص برجام بوده است. از جمله انتقادات این گروه از قانونگذاران آمریکایی این است که برجام به همه حوزه‌های اختلاف آمریکا با ایران از جمله فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران نمی‌پردازد.

کشورهای غربی و به ویژه آمریکا در ادامه عملیات‌های رسانه‌ای و روانی خود بعد از وقفه مذاکرات وین به توجیه‌های متفاوتی برای مقصرنمایی ایران به جای عمل به تعهداتشان جهت احیای برجام متوسل شده‌اند.

ضرورت گزارش‌دهی به رژیم صهیونیستی یکی دیگر از عواملی بوده که روند حرکت رو به جلوی مذاکرات را کند کرده است. دولت بایدن بارها اعلام کرده نظر این رژیم را در مذاکرات وین در نظر می‌گیرد. رژیم صهیونیستی بارها اعلام کرده که با احیای برجام مخالف است، هر چند که برخی از مقام‌های اطلاعاتی این رژیم اکنون تصریح کرده‌اند که بازگشت به برجام را به نفع خود می‌دانند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه