English

ند پرایس:

ایران باید بدون تاخیر بیشتر، کاملا با آژانس همکاری کند

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری به سوالات خبرنگاران درباره مواضع اخیر ایران راجع به وقفه در مذاکرات وین و گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره آخرین وضعیت برنامه هسته‌ای ایران پاسخ داد.

ایران باید بدون تاخیر بیشتر، کاملا با آژانس همکاری کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور در یک نشست خبری در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران و نزدیک بودن موعد برگزاری جلسه شورای حکام آژانس، آمریکا تصمیم دارد از قطعنامه‌ای سرزنشی علیه ایران در شورای حکام حمایت کند یا نه، گفت: امروز تصمیمی وجود نداد که اعلام کنم اما می‌توانم بگویم، ما کاملا از مدیرکل آژانس و به طور کلی از تلاش‌های آژانس  برای تعامل با ایران در زمینه الزام همکاری‌های لازم برای حل و فصل مسائل پادمانی حل‌نشده در ایران، حمایت می‌کنیم. ما هم درست مانند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همان نگرانی‌ها را داریم. همان طور که قبلا گفتیم، ایران باید بدون تاخیر بیشتر، کاملا با آژانس همکاری کند.

پرایس افزود: از آن جا که این گزارش علنی نیست، ما در جایگاهی نیستیم که نظر کامل‌تری در این باره بدهیم.اما به همکاری نزدیک با متحدان و شرکایمان و با شورای حکام ادامه می‌دهیم تا اطمینان بیابیم شورا اقدام مناسب را در پاسخ به گزارش مدیرکل انجام می‌دهد. از نظرم این مسائل پادمانی حل نشده حائز اهمیت می‌باشند که به تعهدات تحت توافقات پادمانی ان پی‌تی با آژانس مرتبطند. البته که این از تعهدات هسته‌ای برجامی ایران جداست. هدف ما هنوز این است که اطمینان حاصل کنیم ایران دوباره با این تعهدات هسته‌ای تحت برجام محدود می‌شود. به همین خاطر است که هنوز به روند به تصمیم رسیدن بر سر این که آیا می‌توانیم به بازگشتی دوجانبه به پایبندی به برجام دست بیابیم یا نه، ادامه می‌دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه