English

بشار اسد:

فلسطین امروز با قدرت در عرصه بین‌ الملل حضور دارد

رئیس جمهور سوریه در دیدار با اعضای اتحادیه اتباع فلسطینی مقیم اروپا تأکید کرد فلسطین امروز با قدرت در عرصه بین‌الملل حضور دارد.

فلسطین امروز با قدرت در عرصه بین‌ الملل حضور دارد

به گزارش خبرگزاری موج، بشار اسد رئیس جمهور امروز دوشنبه میزبان اعضای دبیرخانه اتحادیه اتباع فلسطینی مقیم اروپا بود که کنگره خود را برای پنجمین سال در دمشق برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اسد ضمن خوشامدگویی به اعضای این هیأت، رابطه سوریه با موضوع فلسطین و ارتباط با آن را یک پیوند اصلی دانست که فقط محدود به منطقه جغرافیایی و عقیدتی نیست.

وی با بیان اینکه این رابطه بر اساس منافع نیز هست، گفت که اگر مسئله فلسطین، پیروز شود، موفقتی برای سوریه نیز محسوب می‌شود.

رئیس جمهور سوریه خاطر نشان کرد، مسئله فلسطین به لطف تلاشهای فرزندان وفادار خود که در خارج از این کشور حضور دارند، امروز با قدرت در عرصه بین‌الملل حاضر است و این مسئله مرهون مقاومت در داخل و آگاهی نسل جدید فلسطین است.

اسد تصریح کرد، نکته مهم در فعالیت اتباع فلسطینی حاضر در خارج از این کشور باید مبتنی بر اندیشه باشد تا هویت و حافظه طی نسلهای آینده حفظ شود و برای برملا کردن دروغ هایی که سعی دارد مردم فلسطین را تروریست معرفی کند، تمام تلاش خود را به کار گیرد.

اعضای هیأت  فلسطینی نیز تأکید کردند که موفقیت کنفرانس، مدیون حمایت واقعی سوریه از مسئله فلسطین است.

اعضای این هیأت همچنین گفتند که حمایت آنان از سوریه در محافل خارجی، در واقع دفاع از فلسطین است و جنگ علیه ملت سوریه نیز دروغ بودن ادعاهای غرب مبنی بر دفاع از آزادیها و حقوق بشر را بر ملا کرد.

در همین ارتباط، «سمیر الرفاعی» سفیر فلسطین در سوریه اخیرا گفت که  سفرهیأت جنبش فتح به سوریه، توسعه روابط با این کشور است.

وی افزود که ما به توسعه روابط با سوریه اهتمام داریم و این تماس‌ها نیز جدید نیست و ادامه داشته است اما اکنون تلاش‌ ما بر توسعه و فعال‌سازی این تماس‌ها در بالاترین سطح بین رهبران فلسطینی و رهبران سوریه متمرکز است.

الرفاعی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال سفر محمود عباس به دمشق نیز وجود دارد؟ گفت : «هر چیزی ممکن است و این موضوع در حال بررسی است».

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه