English

ثبت اولین مورد ابتلا به کرونا در کره شمالی

رسانه های دولتی کره شمالی گزارش داده اند که آزمایش کرونا نشان می دهد که یک شهروند در پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی بعنوان نخستین نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌است.

ثبت اولین مورد ابتلا به کرونا در کره شمالی

به گزارش خبرگزاری موج، خبرگزاری مرکزی کره شمالی اعلام کرد که آزمایش‌های روز پنجشنبه از تعداد نامشخصی از مردم در پیونگ‌یانگ، پایتخت، تایید کرد که یک تن به اومیکرون مبتلا شد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی خواستار افزایش اقدامات پیشگیرانه در برابر ویروس کرونا به حداکثر سطوح شده است زیرا این کشور اولین عفونت کروناویروس خود را پس از گذشت بیش از دو سال از آغا همه گیری در جهان اعلام کرد.

این آژانس گفت که کیم جلسه ای را با دفتر سیاسی حزب حاکم برگزار کرده که در آن اعضا تصمیم گرفتند اقدامات علیه کرونا را افزایش دهند.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، در این دیدار، کیم از مقامات خواست تا منبع عفونت را در سریع ترین زمان ممکن از بین ببرند.

کره شمالی پیش از این ادعا کرده بود که رکورد کاملی در مقابله با ورود ویروس کرونا به قلمرو خود داشته است. این کشور به مدت دو سال مرزهای خود را به روی تقریباً همه تجار و بازدیدکنندگان بسته بود؛ تصمیمی که شوک بیشتری به اقتصاد آسیب دیده از دهه‌ها سوءمدیریت و تحریم‌های فلج‌کننده به رهبری آمریکا بر سر برنامه تسلیحات هسته‌ای و موشکی‌ این کشور شرق آسیا وارد کرد.

همزمان از آن سوی دنیا خبر می رسد پروازهای اروپایی در نظر دارند به زودی الزام ماسک را برای مسافران هوایی لغو کنند.

بنا به گزاری ای بی سی نیوز، آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا و مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپا روز چهارشنبه اعلام کردند این  قانون جدید از ۲۶ اردیبهشت اعمال خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • علی

    از چین و ایران و روسیه هم آمارشان قشنگتره.

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه