English

دونالد ترامپ:

اگر من بودم تحرکات موشکی کره‌ شمالی هرگز رخ نمی‌داد

در رویدادی به میزبانی کلیسایی در کره جنوبی که شامل مهمانانی حضوری چون معاون رئیس جمهور سابق آمریکا نیز بود، دونالد ترامپ از دولت کنونی واشنگتن به خاطر نحوه رسیدگی‌اش به مسائل مربوط به کره شمالی انتقاد کرد.

اگر من بودم تحرکات موشکی کره‌ شمالی هرگز رخ نمی‌داد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، چندین تن از مقامات ارشد و رهبران سابق به صورت مجازی یا حضوری در این رویداد در سئول شرکت داشتند. این رویداد توسط "کلیسای اتحاد"، گروه مسیحی که به خاطر عروسی‌های دسته جمعی و تجارت جهانی و منافع رسانه‌ای‌اش شناخته شده است، سازماندهی شد. مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا از جمله افرادی بود که به صورت حضوری در این رویداد شرکت و در آن سخنرانی کرد.

اما دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا پیام خود را در قالب یک فیلم ویدئویی به این رویداد ارسال کرد.

ترامپ گفت: اگر من رئیس جمهور بودم، بازگشت اخیر تنش‌ها که در جریان آن شاهد انجام آزمایشات موشکی توسط کره شمالی بودیم، هرگز اتفاق نمی‌افتاد.

وی همچنین از کره شمالی خواست تا اقداماتی انجام ندهد که "فرصت منحصر بفردی" را که در چهار سال گذشته برای ایجاد آن با هم سخت تلاش کرده‌اند، به خطر اندازد.

کره شمالی در سال ۲۰۱۹ میلادی زمانی که ترامپ زمام امور آمریکا را در دست داشت آزمایش تسلیحات کوتاه‌برد را که کره جنوبی را تهدید می‌کند، از سر گرفت. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی سال گذشته به صورت یکجانبه و خودخواسته آزمایش تسلیحات اتمی و موشک‌های بالستیک قاره‌پیما را به حالت تعلیق درآورد.

کارشناسان می‌گویند، کره شمالی همزمان با تلاش برای تغییر اوضاع با دولت جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا، احتمالا نمایش تسلیحاتی خود را پس از پایان بازی‌های المپیک زمستانی در پکن، افزایش خواهد داد. دولت بایدن مذاکرات بدون محدودیتی را پیشنهاد داده اما هیچ تمایلی برای کاهش تحریم‌ها علیه کره شمالی نشان نداده است.

مایک پنس نیز در این رویداد گفت: تعمیق روابط میان چین و روسیه تهدیدات رو به رشدی را برای همسایگان دموکراتیک آنها به وجود می‌آورد.

وی همچنین خواستار خلع سلاح شبه جزیره کره شد.

پنس در جریان سفر به سئول با "یون سوک یئول"، نامزد محافظه‌کار انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی و همچنین مشاوران سیاست خارجی "لی جائه-مایونگ"، نامزد حزب حاکم دیدار کرد. وی دیدگاه‌های خود را نیز درباره کره شمالی مطرح کرد.

بان کی-مون، دبیرکل سابق سازمان ملل و هون سن، نخست وزیر کامبوج نیز از جمله افرادی بودند که به صورت حضوری در این رویداد شرکت داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه