English

کره شمالی آزمایش موشک دور برد بالستیک خود را تایید کرد

کره شمالی یک موشک میان برد بالستیک "هوآسونگ-۱۲" و یک موشک دوربرد را روز یکشنبه آزمایش کرده است.

کره شمالی آزمایش موشک دور برد بالستیک خود را تایید کرد

به گزارش خبرگزاری موج، رسانه رسمی کره شمالی امروز (دوشنبه) تایید کرد که این کشور یک موشک میان برد بالستیک "هوآسونگ-۱۲" و یک موشک دوربرد را روز یکشنبه آزمایش کرده است.

به نقل از خبرگزاری کیودو، این پرتاب موشکی پس از آن صورت گرفت که پیونگ یانگ همین اواخر آزمایش‌های موشک بالستیک بین قاره‌ای و اتمی خود را از سر گرفته و گفته که شاید تمامی فعالیت‌هایی را که به صورت موقت تعلیق کرده بود، از سر بگیرد.

همچنین گمان می‌رود این نخستین پرتاب موشک دور برد یا میان برد از سوی کره شمالی از نوامبر ۲۰۱۷ باشد زمانیکه تنش‌ها با آمریکا پیش از گفت‌وگوهای دو کشور در ژوئن سال ۲۰۱۸ شدت گرفته بود.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش کرد: شلیک روز یکشنبه با توجه به امنیت کشورهای همسایه توسط سامانه پرتاب با بالاترین زاویه از شمال غرب کشور به سمت آب‌های دریای ژاپن انجام شد. همچنین موشک هوآسونگ-۱۲ مستقر شده است و کره شمالی دقت، امنیت و موثر بودن عملیات سیستم تسلیحاتی خود را که در دست تولید است، تایید می‌کند.

کره شمالی هم‌چنین عکس‌هایی را منتشر کرده که می‌گوید آنها را توسط قدرتمندترین موشکی که در پنج سال گذشته شلیک کرده، گرفته است. تصاویر غیرعادی گرفته شده از فضا بخش‌هایی از شبه جزیره کره و مناطق اطراف آن را نشان می‌دهد.

روزنامه رودونگ سینمون کره شمالی نیز امروز تصاویری از این پرتاب منتشر کرده است.

آزمایش یک موشک بالستیک دوربردتر توسط کره شمالی، قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کند و ناظران می‌گویند که نشان می‌دهد پیونگ یانگ مشتاق است تا دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا را به میز مذاکره بکشاند تا درباره رفع تحریم‌ها گفت‌وگو کند.

همچنین وزارت دفاع ژاپن برد این موشک را تا ۵۰۰۰ کیلومتر تخمین می‌زند که سراسر مجمع الجزایر ژاپن و گوآم آمریکا در غرب اقیانوس آرام را در تیررس خود قرار می‌دهد.

"نوبو کیشی"، وزیر دفاع ژاپن نیز امروز آزمایش‌های موشکی پیاپی از سوی کره شمالی را محکوم کرد و گفت: واضح است که هدف از این اقدامات، تشدید یکجانبه اقدامات تحریک آمیز علیه جامعه بین‌المللی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه